کوروش باقری: از وزنه‌‌برداری بروم تا آقایان خوشحال شوند؟ / نمی‌توانم التماس المپیکی‌ها را بکنم

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > دیگر ورزشها – سرمربی تیم ملی وزنه برداری می گوید حداقل تا المپیک ۲۰۲۰ در تیم خواهد ماند.

مرتضی رضایی:همه چیز را از بیخ و بن تکذیب می‌کند و می‌گوید: «من کی گفته‌ام که می‌خواهم بعد از جام‌جهانی‌ از وزنه‌‌برداری بروم؟ بروم که آقایان خوشحال شوند؟ نخیر من حداقل تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو در خدمت دوستان خواهم بود.»

همین چند روز پیش بود که شایعه بزرگی در شهر پیچید، اینکه کوروش باقری سرمربی تیم‌ملی وزنه‌‌برداری تصمیم گرفته تا به سبب خستگی بیش از حد استراحت کند. البته آن‌طور که باقری حرف می‌زند، به نظر نه تنها خسته نیست بلکه انرژی مضاعفی برای ادامه دادن راه دارد. خودش در این مورد بیشتر توضیح می‌دهد: «من این حرف را دارم از شما می‌شنوم. شاید در جایی چیزی نوشته باشند اما حرف من نبوده است. اصلاً کجا باید بروم؟ بروم که بعضی‌ها خوشحال شوند؟ من تا توکیو در تیم‌ملی می‌مانم و بعد از آن شاید تصمیمات دیگری بگیرم.»

باقری که شنبه هفته پیش به اردوی تیمش برگشت، دربارهٔ آمادگی شاگردانش هم حرف می‌زند و می‌گوید: «امروز لیست نهایی را اعلام می‌کنم. ما حساب ویژه‌ای روی مدال رسول تقیان و بهادر مولایی در دو وزن ۷۷ و به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم باز کرده‌ایم. البته مجید عسگری و جابر بهروزی هم جزو شش نفر اول جهان در اوزان ۶۲ و ۶۹ کیلو محسوب می‌شوند. علاوه بر آن در وزن ۱۰۵ کیلوگرم هم دو وزنه‌بردار داریم که می‌توانند امتیازات خوبی برای تیم بگیرند.»

سرمربی تیم‌ملی امروز قرار است ترکیب تیمش برای مسابقه‌های جهانی را اعلام کند: «جدا از این شش وزنه‌بردار، از بین سه وزنه‌بردار دیگر اردونشین، یک نفر خط می‌خورد تا لیست هشت نفره کامل شود. رقابت‌های جهانی میدان سختی است ولی وزنه‌برداران ایران هم ماه‌ها در اردو زحمت ‌کشیده و با تمرینات فشرده و سنگین خودشان را آماده کرده‌اند.»

کوروش باقری در لابه‌لای حرف‌هایش کمی هم گلایه می‌کند. گلایه از اشخاصی که سبب می‌شوند تا روحیه وزنه‌برداران در آستانه رقابت‌های جهانی سرد شود: «متأسفانه به هنگام اعزام تیم‌ملی وزنه‌‌برداری ایران به رقابت‌های جهانی بعضی از مربیان که جایگاهی در وزنه‌‌برداری ایران ندارند، سخنانی را بیان می‌کنند که سبب دلسردی کادرفنی و ملی‌پوشان می‌شوند. البته گوش ما از این حرف‌ها پر است. همیشه از این حرف‌ها می‌زنند. شرایط طوری نیست که ما هم مقابل آنها موضع بگیریم. من به فکر آرامش تیمم هستم و هر کاری انجام می‌دهم تا بچه‌ها در تیم‌ملی ضربه نبینند.»

بهرام افشارزاده در گفت‌وگویی که با یکی از خبرگزاری‌ها انجام داده بود، گفته بود که حسین رضا‌‌زاده و کادرفنی تیم‌ملی باید به وضعیت ملی‌پوشانی که در المپیک شرکت کرده بودند خاتمه بدهند. هدف دبیر کمیته ملی المپیک آشتی بین طرفین است اما این حرف واکنش کوروش باقری را به همراه دارد. سرمربی تیم‌ملی وزنه‌‌برداری می‌گوید: «آخر ما باید چه‌کار می‌کردیم و نکردیم؟ آقای افشارزاده که این حرف‌ها را می‌زند، خودش شاهد است که بنده چند بار با ایشان در این رابطه حرف زده‌ام. دیگر باید چه‌کار می‌کردم؟ بروم التماس المپیکی‌ها را بکنم و بگویم بیایید برای ایران وزنه بزنید؟ من و رضا‌‌زاده هر کاری که از دست‌مان برمی‌آمده، انجام داده‌ایم و خود آقای افشارزاده هم در جریان تمام کارهایی که ما انجام داده‌ایم، قرار دارد.»

اما حرف‌های پایانی سرمربی تیم‌ملی وزنه‌برداری. آنجا که او در پاسخ به سؤال ما دربارهٔ سلامتی خودش گفت: «خدا را شکر شرایط بهتر از قبل است. با دعای مردم اندکی بهتر هستم ولی هنوز هم دچار کسالت هستم. خدا نظر ویژه‌ای روی من داشت و خوشحالم که با عنایت او دوباره به زندگی برگشتم.»

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.