کوهنوردان ناجا با صعود به قله “لنین” به مقام سوم اسیا دست پیدا کردند

به گزارش خبرنگار انتظامی  خبرگزاری اریا، رئیس هیئت کوهنوردی ناجا از صعود ۱۰ نفر از کوهنوردان ناجا به قله هفت هزار و ۱۳۴ متری قله لنین خبر داد و گفت: کوهنوردان ناجا با صعود به قله “لنین” به مقام سوم اسیا دست پیدا کردند.

سردار مجید سلطانی در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود به اقدامات دو سال اخیر هیئت کوهنوردی ناجا اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت فعالیت های جدیدی در این ورزش صورت گرفته است به طوری که کوهنوردی در تمام کشور و در میان تمام پرسنل ناجا فراگیر شده است.

وی با بیان اینکه کوهنوردی ناجا به سمت حرفه ای گرایی حرکت کرده است ادامه داد: کوهنوردان زبده ناجا از سراسر کشور جمع آوری شدند و آموزش های لازم در این زمینه به آنها داده شده است.فعالیت این کوهنوردان به نحوی است که در هر فصل یکی از قلل ایران را فتح می‌کنند که از میان آنها می‌توان به قله های سهند، سبلان، کهار و ناز اشاره کرد.

سردار سلطانی در ادامه با بیان اینکه کوهنوردان ناجا توانستند پیش از این ارتفاعات دماوند به بلندای ۵ هزار و ۷۰۰ متر را فتح کنند، افزود: برای صعود به ارتفاعات بالای ۵ هزار متر نیاز به اردوهای برون مرزی داشتیم که قله لنین در کشور قرقیزستان به بلندای ۷ هزار و ۱۳۴ متر در نظر گرفته شد که از میان ۶۰ نفر از کوهنوردان بنام ناجا، ۱۵ نفر انتخاب شدند.

وی بیان کرد: در این راستا اردوهایی مانند صعود به قله الوند در هوای طوفانی و صعود به کلکچال برای عملیات برف کوبی برگزار شده است.

سردار سلطانی ادامه داد: تیم کوهنوردی ناجا ۲ صعود به قله دماوند با نظارت فدراسیون کوهنوردی برگزار کرد که طی آن تیم کوهنوردی نیروی انتظامی توانست مجوز لازم برای خروج از کشور را دریافت کند.

رئیس هیئت کوهنوردی ناجا در خصوص کیفیت اعزام کوهنوردان به قله لنین گفت: تیم کوهنوردی ناجا در تاریخ ۳۱ تیر سال جاری به کشور قرقیزستان اعزام شدند و پس از رسیدن به کمپ اصلی حرکت خود را به سمت قله لنین آغاز کردند که مجبور بودند از یخچالها و شکاف های یخی این قله عبور کنند؛این صعود در ۹ روز به پایان رسید و کوهنوردان ناجا با این صعود به مقام سوم اسیا دست پیدا کردند.

.وی در پایان اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم می‌خواهیم به ارتفاعاتی بالای ۸ هزار متر صعود کنیم

انتهای پیام/


خبرگزاری آریا

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. عبدی:

    سلام وعرض ادب خدمت بزرگواران اگر قصد صعودبه قله ای داشتید بدم نمیاد با شما همراه شوم.
    تلفن تماس ۰۹۱۲۱۱۹۵۳۹۹عبدی

  2. عزیز عبدی:

    من بهنوان یک کوهنورد به خودم بالیدم که در ناجا چنینحرکتی صورت گرفته.
    عالی بود.
    من هشت سال پیش قله لنین را صعود کردم.

  3. عزیز عبدی:

    من عضو کوچکی از جامعه کوهنوردان ایران هستم واز پرسنل ناجا
    به اکثر کوههای کشور عزیزم ایران صعودکردم و صعودهای برون مرزی نیز داشتم
    ولی نمیدونم چطور باکوهنوردان نیرو هماهنگ شوم.
    لطفا راهنماییم کنید

    • عزیز عبدی:

      آرزوی موفقییت دارم برای کوهنوردان عزیز ناجا.
      به امید صعودهای بیشتر و بهتر و افتخار آفرینی برای کشورمان وناجا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.