کویر را به بهشت تبدیل می کنیم

۱۷فروردین۱۳،

فرماندار یزد در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی اندیشیده شده است از آمادگی همه دستگاه های اجرایی برای استقبال از این مسافران خبر داد. عزیزالله سیفی با اشاره به اینکه در ایام نوروز بیشترین حجم گردشگر و مسافر در شهرستان یزد خواهد بود گفت: ..

فرماندار یزد در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی اندیشیده شده است از آمادگی همه دستگاه های اجرایی برای استقبال از این مسافران خبر داد.
عزیزالله سیفی با اشاره به اینکه در ایام نوروز بیشترین حجم گردشگر و مسافر در شهرستان یزد خواهد بود گفت: وجود آثار و بناهای متعدد تاریخی در استان و به تبع آن شهرستان یزد سبب شده تا هرساله مسافران بسیاری از سراسر ایران و حتی جهان نیز به یزد سفر کنند.
رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی یزد با اعلام اینکه ۴۷ هتل آمادگی اسکان مسافران را دارند گفت: به منظور رفاه حال گردشگران و میهمانان ۲۱۸ مدرسه جهت اسکان و ۴ پارک جهت نصب چادر نیز ساماندهی شده، همچنین مهمانسراهای ادارت و نهادها نیز آماده اسکان بعضی از مسافران می باشند.
سیفی همچنین با تأکید به اینکه سوغات یزد زبانزد تمام نقاط ایران است افزود: علاوه بر کشیک فروشگاههای متعدد در مرکز شهرستان با هماهنگی مجمع امور صنفی، بازارچه های خرید سوغات در اطراف شهر نیز برپا خواهد شد تا مسافران بتوانند در کمترین زمان ممکن و قیمت مناسب سوغات خود را تهیه نمایند.
گشت نامحسوس نیروی انتظامی در سطح شهر
در این جلسه فرمانده نیروی انتظامی استان یزد نیز با اشاره به طرح ویژه نوروزی در این استان، گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم برای برقرای نظم و امنیت در طرح نوروزی فعالیت می کنند.
سردار منوچهر امان اللهی با اشاره به برنامه های نیروی انتظامی ویژه ایام عید گفت: طرح ویژه نیروی انتظامی از ۲۵ اسفند آغاز می گردد و تا ۱۵ فرودین ادامه خواهد داشت و در قالب این طرح همه نیرو و امکانات نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت بکار گرفته می شوند. وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در سال جاری حضور پر رنگ تری نسبت به سال های قبل در سطح شهر و جاده ها خواهد داشت، گفت: در ایام نوروز ۱۳۷ ایستگاه پلیس در ورودی شهرها و جاده های استان و گشت های نامحسوس هم در سطح شهر مستقر می شوند. امان اللهی ادامه داد: در ایام نوروز ۱۵ گشت خودروئی و ۸ گشت موتوری به کلانتری های شهر یزد اضافه می گردد و در طول مدت اجرای طرح نیز از ستادها و یگان های مختلف ۱۰۰ گشت به سطح استان افزوده خواهد شد.
بافت تاریخی، هر سال شلوغ تر
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه بافت قدیم یزد با توجه به حجم بالای بازدید گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز، برای استقبال از مهمانان نوروزی آماده سازی شده است گفت: بافت تاریخی یزد گرچه پیر و فرسوده به نظر می‌رسد اما با مردمان خونگرمی که دارد،‌ هرسال پذیرایی جمعیتی میلیونی از مسافران نوروزی است.
بهرام رضایی افزود: اکنون نیز با توجه به نزدیک شدن بهار و ایام نوروز، بافت قدیمی و تاریخی یزد حال و هوایی دیگری به خود گرفته و بافت و مردمان آن برای ایام نوروز آماده می‌شوند.
وی با اشاره به ورود و آمادگی میراث فرهنگی برای استقبال از بهار و مسافران نوروزی گفت: اماکن تاریخی، مذهبی و گردشگری استان یزد به ویژه در بافت تاریخی برای میزبانی و بازدید گردشگران آماده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد همچنین خواستار همراهی و همدلی مردم یزد با گردشگران برای آگاهی بخشی و دادن اطلاعات صحیح به آنها شد و افزود: امیدواریم با همراهی و همکاری مردم یزد بتوانیم برای گردشگران نوروزی، سفری با خاطرات خوش رقم بزنیم.
رضایی اماکن تاریخی به ویژه بافت تاریخی یزد را نقطه عطفی برای رشد گردشگری استان برشمرد و خاطرنشان کرد: مجموعه بافت تاریخی با تکیه بر خلاقیت و هنر گذشتگان، سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط دور کشور، رهسپار این دیار می‌کند که این موضوع به روشنی بیانگر نقش بافت قدیم و بناهای ارزشمند در توسعه صنعت گردشگری استان است.
رضایی افزود: در بافت تاریخی، بناهای ارزشمندی وجود دارد که مهمانان نوروزی را به خود جذب می‌کند که از جمله آنها می‌توان به مسجد جامع یزد، مدرسه ضیاییه، زندان اسکندر، خانه‌های تاریخی، هتل‌های سنتی، سفره خانه‌ها و … که در رونق صنعت گردشگری و جذب توریست‌های داخلی و خارجی نقش بسزایی دارند، اشاره کرد.
وی همچنین با اشاره به ثبت ملی فناوری بادگیرها در کشور افزود: هنرمندی نیاکان با توجه به عدم دسترسی به فناوری نوین امروزی، عجایبی همچون بادگیر را به وجود آورده که امروز برای ما زیبا و خلاقانه است و به همت اندیشمندان کشور به ثبت ملی رسید.



– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.