کیارستمی و «یک خانواده محترم» در لندن

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره لندن اسامی فیلم‌های این دوره جشنواره را روز چهارشنبه اعلام کردند.
 

«یک خانواده محترم» اولین فیلم بلند داستانی مسعود بخشی، مستندساز ۳۹ ساله تهرانی، تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره لندن ۵۶ است. این فیلم در بخش «بحث» (Debate) در کنار ۱۶ فیلم دیگر به نمایش درمی‌آید.
 

«یک خانواده محترم» از تجربیات مسعود بخشی به عنوان نوجوانی که در دوران جنگ ایران و عراق بزرگ شد، ریشه گرفته و داستان مردی دانشگاهی است که پس از ۲۲ سال زندگی در غرب به کشور خود ایران بازمی‌گردد.
 

بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، آهو خردمند، مهران احمدی، پریوش نظریه، بهناز جعفری، مهرداد ضیایی، داود فتحعلی‌بیگی و… در «یک خانواده محترم» بازی می‌کنند. این فیلم ماه مه پیش در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره فیلم کن نمایش داده شد.
 

در همین حال «مثل یک عاشق» تازه‌ترین ساخته عباس کیارستمی در جشنواره فیلم لندن در بخشی با عنوان «عشق» روی پرده می‌رود.
 

این فیلم در توکیو با حضور بازیگران ژاپنی ساخته شده و درباره یک دختر دانشجو، دوست مکانیک او و یک استاد سالخورده دانشگاه است که وارد زندگی دختر می‌شود.
 

«مثل یک عاشق» یکی از ۲۲ فیلم بخش مسابقه رسمی جشنواره کن امسال بود و به زودی در جشنواره فیلم نیویورک نیز روی پرده می‌رود.
 

امسال در مجموع ۲۲۵ فیلم داستانی و مستند در جشنواره لندن حضور دارند که در میان آن‌ها ۱۴ فیلم برای اولین بار در دنیا به نمایش درمی‌آیند.
 

پنجاه و ششمین دوره جشنواره فیلم لندن ۱۰ تا ۲۱ اکتبر (۱۹ تا ۳۰ مهر) برگزار می‌شود.
 

جشنواره با انیمیشن سه‌بعدی و استاپ-موشن «فرانکن‌وینی» به کارگردانی تیم برتن آغاز می‌شود و با «آرزوهای بزرگ» به کارگردانی مایک نیوئل که اقتباسی جدید از رمان معروف چارلز دیکنز است، به کار خود پایان می‌دهد.
 

از جشنواره فیلم لندن به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی بریتانیا یاد می‌شود.
 

هالیوود ریپورتر / ۵ سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.