کیفیت پایین خدمات عرضه شده برای سی ان جی

۲۱ آبان ،

کیفیت پایین خدمات عرضه شده برای سی ان جی

عصر خودرو : سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: شاخص های کیفی توسعه CNG متناسب با شاخص های کمی آن نیست.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از موج، حسین هاشمی، با بیان این مطلب اظهار داشت: تا سال ۸۴ در مجموع ۱۰۵ هزار و ۲۵۴ دستگاه خودروی دوگانه سوز در کشور وجود داشت در حالیکه این تعداد اکنون به ۳٫۳ میلیون خودرو رسیده است.
وی افزود: تا سال ۸۴ تنها ۱۳۱ جایگاه عرضه سوخت CNG در سراسر کشور به بهره برداری رسیده بود در حالی که اکنون ۱۹۵۶ جایگاه CNG در اقصی نقاط کشور کار سوخت رسانی به خودروها را انجام می دهند.
هاشمی با بیان اینکه همهی این آمار حکایت از رشد کمی پرسرعت صنعت CNG در ۷ سال اخیر دارد، گفت: شاخص های کیفی متناسب با شاخص های کمی توسعه نیافته است و باید توجه داشت که فقط رشد کمی برای توسعه این صنعت کافی نیست.
وی ادامه داد: هنوز کیفیت خدمات عرضه شده در سوخت CNG پایین است.
سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به اینکه هنوز سند راهبری در صنعت CNG نداریم، گفت: یکی از موضوعات مهمی که در جمع بندی ها به آن رسیده ایم این است که باید سند استراتژیک توسعه CNG در کشور تدوین شود تا بدانیم ۱۰ سال آینده باید در توسعه این صنعت به چه جایگاهی دست یابیم.
هاشمی تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه تولید گاز طبیعی کشور به مرز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب می رسد که بهترین جای مصرف افزایش ۶۰۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز، در چرخه حمل و نقل است.
این مقام مسئول، با بیان اینکه باید کیفیت تولید خودرو نیز در کشور افزایش یابد، اذعان داشت: باید به جایی برسیم که همهی خودروهای گازسوز به صورت پایه گازسوز تولید شوند و خودروهایی که پایه بنزین سوز می باشند دوگانه سوز نشوند.

یکشنبه ۲۱ آبان   ۱۳:۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.