کیفی‌ترین نان در سراسر کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از نتایج پایش کیفی نان در سه ماهه دوم امسال خبرداد و گفت: سنگک همچنان کیفی‌ترین نان در سراسر کشور است و در پخت آن از جوش‌شیرین هم استفاده نمی‌شود.
ممتازنیوز : عباس قبادی در گفتگو با مهر گفت: نتیجه پایش کیفیت و سلامت نان کشور در سه ماهه دوم امسال، میزان ۷ درصدی استفاده از جوش شیرین را نشان می‌دهد که از بین نان‌های سنتی، در نان سنگک این رقم *به صفر رسیده است؛ لذا ضرورت دارد دستگاههای نظارتی از جمله وزارت *بهداشت، درمان و آموزش پزشکی *به این امر نظارت داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از مشکلات اصلی در تولید نان، مصرف موادی مانند جوش شیرین در فرآوری خمیر نان است؛ این در حالی است که مرکز پژوهش‌های غلات و شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق ۱۴گانه شرکت بازرگانی دولتی ایران در اجرای ماموریت‌ها و وظایف محوله، *به طور مستمر *به پایش کیفیت نان تولیدی با نمونه‌برداری و بر اساس استاندارد ملی ۲۶۲۸ اقدام می‌کنند که آمار دریافتی از کارشناسان کنترل کیفی از سراسر کشور نشان می‌‌دهد از کل نمونه‌های نان *به تعداد ۲ هزار و ۵۴۷ عدد، تعداد ۱۷۸ مورد دارای Ph بالا هستند.

وی، نان سنگک را *به عنوان کیفی‌ترین نان تولیدی کشورمعرفی و تصریح کرد: نتیجه پایش اخیر همچنین نشان می‌دهد که این نان در شرایط کاملا *بهداشتی پخت می‌شود و تنها نانی است که میزان مصرف جوش شیرین در تهیه آن صفر اعلام شده‌ است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: تاکید ما *به مسئولان آموزش این شرکت و همکاران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای این است که *به طور مستمر در جریان آموزش نانوایان، خطرات استفاده از جوش شیرین در تولید نان را *به نانوایان گوشزد و برعدم استفاده از آن تاکید کنند.

قبادی با اشاره *به اینکه استفاده از جوش شیرین در تولید نان، عملی خلاف و مغایر قانون است، گفت: باید در صدد باشیم تا همین مقدار کاربرد جوش شیرین در فرایند تولید نان را *به صفر برسانیم.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه *به طرح مسئله، توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و اقدامات انجام شده در راستای تولید نان سالم، حذف کامل جوش شیرین از نان، نیازمند مشارکت دستگاههای ذیربط بویژه وزارت *بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق دانشگاههای علوم پزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی با راهکار اقدامات نظارتی و تشدید برخورد با متخلفین و همکاری سازمان استاندارد جهت تدوین استانداردهای نان *بهداشتی است.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۰ نفر   |   تاریخ انتشار: جمعه ۵ آبان
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , سنگک, نان, کیفی ترین نان, کیفی‌ترین نان در ایران, کیفی‌ترین نان در سراسر کشور


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.