کیهان خبر داد: ایران عامل تشدید اختلافات در اسرائیل

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل جمهوری اسلامی باعث تشدید اختلافات در میان مقامات تل آویو شده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت تحریم ها تا امروز آن نتیجه ای را که امیدوار بودیم بر ایران بگذارد، به همراه نداشته است.

نتانیاهو گفت: اسرائیل با پنج چالش دفاعی اصلی مواجه است که مهم ترین آن، برنامه اتمی ایران است. او همچنین ابراز تاسف کرد که تحریم ایران تاکنون نتیجه قابل توجهی به همراه نداشته است. به گفته وی تهدیدهای سایبری، خطر موشکی، خطر مرزها و بالاخره خطر انباشته شدن سلاح های متعارف در منطقه، چهار چالش دیگر هستند.

نتانیاهو گفت که ساخت دیوار امنیتی به طول ۲۵۰ کیلومتر در مرز مصر، با این که هنوز تمام نشده اما نتایج مثبتی را همراه داشته است.

وی تصریح کرد: تحریم ها شکست خورده و نتوانسته برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.

همزمان شائول موفاز معاون مستعفی نتانیاهو ضمن مخالفت با هرگونه درگیری نظامی با ایران گفت ما در حزب کادیما ماجراجویی علیه ایران را تایید نمی کنیم.

موفاز رهبر حزب مخالف کادیما، پیش از این به عنوان وزیر دفاع و رئیس ستاد کل فرماندهی ارتش اسرائیل فعالیت کرده است. او دو ماه پیش با نتانیاهو ائتلاف کرد و به عنوان معاون نخست وزیر به کابینه پیوست اما هفته گذشته عمر این ائتلاف به سر آمد و موفاز از دولت جدا شد.

به گزارش رویتر، موفاز در بیان علت مخالفت خود با اقدام نظامی در مقابل ایران گفت: ما هیچ ماجراجویی را در زمینه عملیات نظامی که آینده پسران و دخترانمان و آینده شهروندان اسرائیل را به خطر بیاندازد تایید نمی کنیم.

نظرسنجی ها در اسرائیل هم نشان می دهند که اکثریت صهیونیست ها مخالف هرگونه اقدام نظامی انفرادی تل آویو علیه ایران هستند.

شایان ذکر است دو ماه پیش نشریه فایننشال تایمز در تحلیلی نوشت: تهدید اسرائیل به حمله علیه ایران بزرگترین بلوف قرن است.

/۲۹۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.