کیهان: مسلمانان نباید به اعتراضات و راهپیمایی​ها و محکوم کردن جنایات پیدا و پنهان آمریکایی- صهیونیستی بسنده کنند

*اهانت نفرت انگیز به ساحت نورانی پیامبر خاتم و قرآن کریم نیز در حالی طی سال های اخیر از سوی دشمنان اسلام رذیلانه و عجزآلود افزایش پیدا کرده است که در بسیاری از کشورهای غربی تنها صحبت و انتقاد از هلوکاست جرم است! بنابراین بدون شک نباید مسلمانان و جهان اسلام به اعتراضات و راهپیمایی ها و محکوم کردن جنایات پیدا و پنهان آمریکایی- صهیونیستی بسنده نمایند.

*تمام حرف در این است که باید کاری کرد چرا که به تعبیر رهبر انقلاب در پیام اخیرشان؛ «اگر از حلقه های قبلی این زنجیره پلید یعنی سلمان رشدی و کاریکاتوریست دانمارکی و کشیش های آمریکایی آتش زننده قرآن حمایت نمی کردند، امروز کار به این گناه عظیم و غیرقابل بخشش نمی رسید.» و نکته اساسی همچنان که «آقا» در پیام مهم شان پیرامون اهانت نفرت انگیز به پیامبر اسلام تأکید کردند این است که «عاملان» این جنایت شنیع و «پشتیبانان مالی» آن نیز مجازات شوند.

*از همین روی؛ دایره مجازات به سلمان رشدی، کورت وسترگارد (کاریکاتوریست هتاک دانمارکی)، تری جونز (کشیش گستاخ آمریکایی) و یا سام باسیل (سازنده فیلم موهن اخیر علیه پیامبر اسلام) نباید محدود شود.

*از سوی دیگر؛ بی تحرکی کشورهای اسلامی درباره اقدامی عملی و راهگشا در مقابله با اهانت ها و گستاخی های دشمنان اسلام تا جایی ادامه داشته است که متأسفانه عاملان شرور و پشتیبانان روسیاه آنها با ژست حقوق بشری موضوع مصونیت و عدم مجازات متجاوزان و اهانت کنندگان به مقدسات را علنی و رسانه ای می کنند! سه هفته پیش بود که رسانه های غربی و از جمله خبرگزاری فرانسه از معافیت مجازات قضایی شش سرباز و سه تفنگدار دریایی آمریکا که به قرآن سوزی متهم بودند خبر دادند.

 *به طور مشخص باید دو اقدام عملیاتی شود؛ یکی آنکه در پی اقدام وقیحانه و بی شرمانه اهانت کنندگان به مقدسات دینی چه عاملان و چه آمران و حامیان در سطح افکارعمومی دنیا مجازات شوند و دیگر آنکه باید راهکاری اندیشیده شود تا مجازات قضایی آنها نیز عینیت بیابد.

*هر دو اتفاق مورد اشاره در گرو تشکیل دادگاه های بین المللی مستقل است چرا که صدور احکام قضایی از سوی یک مرجع صلاحیت دار بین المللی نه تنها یک برد رسانه ای روشنگرانه و آگاهی بخش برای افکار عمومی دنیا دارد و خیلی از پشت پرده ها را برای عموم مردم جهان آشکار می سازد بلکه شاخصه عدالت را نیز در سطح بین المللی استوار می کند و بالاخره زنجیره اهانت ها و توهین ها به مقدسات دینی و اسلامی را متوقف می کند.

/۲۹۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.