کیهان «نیمه پنهان» دنیای درویشی را هم رو کرد

به گزارش خبرآنلاین، موسسه کیهان چهل و سومین عنوان از مجموعه «نیمه پنهان» را به درویشان و «طریقت تزویر» با زیر عنوان روایتی تلخ از دنیای درویشی اختصاص داده است. این کتاب را «ح.کریمی» نوشته و در هفت فصل با قیمت ۶هزار تومان منتشر شده است.

داستان این کتاب با عشق سپهر به بیتا و سرگشتگی و جنون او آغاز می‌شود که افسردگی و گمگشتگی او باعث آشنایی با یکی از دراویش به نام میرطاهر است و…در بخشی از فصل نخست می‌خوانیم:
«همیشه و همه جا بیتا مضمون اصلی اغلب شعرهایش بود، در واقع شاعری را با اولین برخورد با او شروع کرد. شعر و عاطفه ارتباط دیرینه ای دارند:
حسن هرجا سر برآرد
عشق می‌آید بیرون
سپهر اگرچه شاعری بالفطره بود، ولی در حقیقت دلدادگی به بیتا شاعرش کرده بود. آری! وجودش شده بود کانون عشق و عقل و جنون.

بنابراین گزارش، این کتاب روایتی داستانی از ورود به میان درویشان، برخی رفتارها و آداب و رسوم آنهاست. در بخش پایانی این کتاب و در فصل «خاطرات سرد دیروز» نیز می‌خوانیم:
هدایت منشی زاده، کارپرداز شرکت، که از مشایخ ماذون بود از ترس اینکه مبادا موقعیت‌های اجتماعی اش را از دست بدهد بر سر قرار خود با سید مرتضی حاضر نشد. تا اینکه بعد از سه چهار ماه که به دستور پیر، یکی از مریدان احمقش با اسلحه گرم چند تن از بستگان نزدیک خود را به قتل رساند و از آنجایی که با دستگیری پیر و خش خبر در روزنامه‌ها اوضاع و شرایط خانقاه را نامساعد می‌دید، فرار کرد اما پس از دستیری با دیدن سید همه مسائل پشت پرده را افشا کرد. دزدی ها، دروغگویی‌ها، شهوت رانی‌ها و بسیاری معضلات اخلاقی پیرش را با سید در میان گذاشت. دادگاه انقلاب ۱۵۰ میلیون تومان برای هدایت الله منشی زادگان قرار صادر کرد که این مبلغ توسط تعدادی از مریدان او تهیه شد و به مرکز اقطاب و رجال تصوف یعنی واشنگتن دی.سی! وصل شد و حسرت ۱۵۰ میلیون تومان بی‌زبان بر باد رفته در دل مریدانش گذاشت و هرازگاه با تماس تلفنی به امر هدایت مشغول گشت…»
 

این کتاب با قیمت ۶هزار تومان منتشر شده است.

ساکنان تهران در صورت علاقه برای تهیه این کتاب کافیست با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب ها را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.