کی‌روش مثل قطبی است و نمی‌تواند ما را به جام جهان ببرد

۲۷ آبان ،

رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان گفت:‌ هفته سیاه فوتبال ایران ۶ ماه است که رقم می‌خورد.

داریوش مصطفوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:‌ ناکامی‌های فوتبال ایران در هفته قبل سبب شده که عده‌ای بگویند هفته سیاه فوتبال ایران رقم خورده است اما تنها این هفته، هفته سیاه فوتبال ایران نیست بلکه ۶ سال است که هفته سیاه فوتبال ما رقم خورده و درست از وقتی که این گروه به فدراسیون آمدند، روزگار سیاه فوتبال ما آغاز شد. البته این اشخاصی که در فدراسیون می باشند، تقصیری ندارند چون یک گروهی در فدراسیون کار می‌کنند که منافع یکدیگر را تایید می‌کنند. مردم به این فدراسیون رای منفی داده‌اند و نتیجه کار این گروه در نهایت شکست مقابل ازبکستان در تهران بود.

وی افزود: آیت‌اللهی نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفته که فدراسیون برای تیم ملی همه کار کرد و منصفان می‌دانند که تمام تلاش خودمان را برای این تیم انجام دادیم و فدراسیون گناهی در این ناکامی‌ها ندارد چرا که این تیم نتوانست پاسخ تلاش‌هایی که انجام شده بود را بدهد. باید به ایشان بگویم که اتفاقا آنهایی که منصف می باشند می‌گویند که شما کاری برای این فوتبال نکرده‌اید و اگر می‌خواهید کاری انجام بدهید، بهتر است هر چه سریعتر از فوتبال بروید، بزرگترین کاری که اعضای فدراسیون فوتبال می‌توانند انجام بدهند خدمت بزرگی به فوتبال مملکت بکنند این که از فدراسیون فوتبال بروند، چون کار را بلد نیستند.

او در ادامه گفت:‌امروز بحث برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون و برکناری کفاشیان مطرح شده است، من می‌گویم وقتی مردم ایران به این فدراسیون رای منفی می‌دهند، آنها باید از فدراسیون بروند. اکثر هیات‌های فوتبال ما دولتی می باشند و رئیس جمهور باید به نمایندگان دولتی مجمع تفهیم کند که مردم از وضعیت فعلی فوتبال ایران به شدت عصبانی و ناراحت می باشند و آنها باید هر چه سریعتر مجمع فوق‌العاده را برگزار کرده و کفاشیان را برکنار کنند تا فوتبال از این حال و روز خارج شود و مردم اینقدر عذاب نکشند، کفاشیان باید برکنار شود و در نهایت یک رئیس آگاه، تحصیل کرده و متخصص سرپرستی فدراسیون فوتبال را بر عهده بگیرد تا انتخابات تازه برگزار شود.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: در وقتی که فدراسیون فوتبال سرپرست دارد، باید اساسنامه فدراسیون که اساسنامه ای دستوری و امری است و قسمتی از بندهای آن سیاسی است، تغییر دهند، یکی از مشکلات  اساسنامه ما این است که برای رئیس فدراسیون فوتبال شرایط سنی گذاشته‌اند. اگر این قانون درست است، سپ بلاتر به عنوان رئیس فیفا همین امروز باید برکنار شود چون ۷۹ سال سن دارد.

وی افزود: پس از شکست تیم ملی مقابل ازبکستان بحث برکناری کی‌روش مطرح شده است اما بنده همیشه گفته‌ام که کی‌روش برای تیم ملی ما یک نماد پرخرج است و نمی‌تواند تیم ملی ما را به جام جهانی ببرد. ما در سه بازی آینده باید ۷ امتیاز بگیریم تا به جام جهانی صعود کنیم که کار بسیار سختی است. کی روش را هرچه زودتر کنار بگذارند چون مربیان ما بهتر از او می توانند ادامه راه را بروند.

مصطفوی در پایان گفت: الان ۶ ماه است که داد می‌زنم کی روش برای تیم ملی ما مفید نیست اما بعضی از آدم‌ها سنگ او را به سینه می‌زنند در صورتی که کی روش یک آدم معمولی است. بروید کارنامه کی‌روش را بررسی کنید، او فقط یک اسم تبلیغاتی دارد اما یک مربی بسیار معمولی است. اسپانسرها اسم کی‌روش را بزرگ کرده‌اند اما کی‌روش یک افشین قطبی دیگر است و نمی‌تواند تیم ملی ما را به جام جهانی ببرد. /ق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.