گارتنر: ماشین‌های هوشمند کسب‌وکار‌ها را رونق می‌دهند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

بر اساس نتایج حاصل از مطالعه تازه مرکز تحقیقاتی گارتنر روی مدیران عامل مشخص شد که ۶۰ درصد این اشخاص معتقدند که تصور ایجاد میلیون‌ها فرصت شغلی تازه ظرف ۱۵ سال آینده به واسطه ظهور دستگاه‌ها و ماشین‌های هوشمند یک «آینده‌نگری فانتزی» است. 
 
به گزارش وب پایگاه اینترنتی cellular-news، با این وجود گارتنر پیش‌بینی کرده است که ماشین‌های هوشمند به سرعت در حال گسترش می باشند و طی هفت سال آینده یعنی تا سال ۲۰۲۰ تاثیرات عمیقی بر کسب‌وکار‌ها می‌گذارند. 
 «کنت برانت» (Kenneth Brant) مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص توضیح داد: «بیشتر کسب‌وکار‌ها و رهبران فکری پیش‌بینی کرده‌اند که ماشین‌های هوشمند طی ده‌های آتی میلیون‌ها فرصت شغلی تازه را به وجود می‌آورند». 
او در ادامه گفت: «در این فرآیند از بین رفتن فرصت‌های شغلی با سرعت بیشتری دنبال می‌شود و این در حالی است که از تخریب مشاغل به واسطه روی کار آمدن ماشین‌ها به گونه‌ای دنبال می‌شود که ماشین‌های هوشمند فرصت‌های شغلی تازه را به وجود می‌آورند». 
مرکز تحقیقاتی گارتنر در مورد اثرات ماشین‌های هوشمند روی کسب‌وکار‌ها در سمپوزیوم Gartner Symposium/ITxpo توضیح داد. 
این طور که نتایج حاصل از تحقیقات تازه گارتنر موسوم به Maverick انتشار یافته است، مدیران اطلاعاتی سازمان‌ها باید فرآیندهای عملیاتی خود را تغییر دهند تا بتوانند با گسترش ماشین‌های هوشمند انواع فرصت‌های شغلی تازه را تحت پوشش قرار دهند و دریابند که اثرات این فرآیند می‌تواند بر کاهش بیکاری اثرگذار باشد.
بررسی‌های گارتنر نشان داد که بسیاری از مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌ها از اثرات قابل ملاحظه‌ای که ماشین‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۰ روی کسب و کار آن‌ها می‌گذارند آگاهی ندارند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.