گاردین: دست آمریکا برای مردم ایران رو شده است

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
اعمال تحریم علیه کشورها در جهت گسترش مشکلات علیه شهروندان، در چارچوب تروریسم می گنجد و این همان کاری است که آمریکا انجام می‌دهد.

روزنامه کیهان نوشت؛ این مطلب را روزنامه گاردین مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا و متحدانش معمولا منجر به بروز مشکلات انسانی می‌شود و غیراخلاقی و دفاع ناپذیر است. به همین دلیل همه تحریم‌ها ناکارآمد هستند. ۶ سال پیش آمریکا مدعی تحریم‌های هوشمند علیه حکومت ایران بود و تاکید می‌کرد هیچ دشمنی با مردم ایران ندارد. اما اکنون آمریکا و غرب، فشار به مردم ایران را بخشی از برنامه خود می‌دانند. این دقیقا همان منطق داو ویسگلاس از مقامات اسرائیل در سال ۲۰۰۶ بود که گفت باید غزه را محاصره غذایی کرد. بعدها براد شرمان نماینده کنگره آمریکا گفت منتقدان می گویند تحریم ها ممکن است به مردم ایران آسیب بزند و من صراحتا می گویم لازم است همین نتیجه حاصل شود.

گاردین می‌افزاید: جای شگفتی است که رنج‌ها و آلام انسانی حاصل از سیاست‌های آمریکا به ندرت در متن گفتمان سیاسی آمریکا مطرح می‌شود. آنها حقایق را در این زمینه کتمان می‌‌کنند. اقدامات تحریمی علیه ملت ها با رفتار تروریست ها چه تفاوتی دارد؟

شایان ذکر است روز گذشته در حالی که اوباما تحریم های مصوب از سوی کنگره را علیه ملت ایران امضا می‌کرد، وزارت دارایی آمریکا در اقدامی ریاکارانه مدعی شد تحریم های خود را برای کمک به زلزله زدگان به مدت ۴۵ روز در حالت تعلیق نگه می دارد! البته این تعلیق شامل حال مؤسساتی که بخواهند بیش از ۳۰۰هزار دلار برای کمک به زلزله زدگان بفرستند، نمی‌شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.