گارد ساحلی ایتالیا در جستجوی ۸۰ مهاجر افریقایی

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی ایتالیا(انسا)، ˈفیلیپو مارینیˈ یک مامور گارد ساحلی ایتالیا در جمع خبرنگاران گفت که تاکنون ۵۶ نفر نجات یافته اند و یک جنازه هم از دریا بیرون کشیده شده است که تمامی آنها از تونس هستند.

وی گفت که برخی از مهاجران تعداد سرنشینان قایق غرق شده را بیش از ۱۳۶ نفر ذکر کرده و حتی صحبت از ۱۵۰ سرنشین می کنند که در سواحل آفریقا سوار قایق شده بودند.

وی گفت که حال عمومی نجات یافتگان خوب گزارش شده و عملیات تجسس نیز برای یافتن ۸۰ مهاجر دیگر ادامه دارد.

گارد ساحلی ایتالیا همچنین اعلام کرد که برای عملیات جستجوی مهاجران، از قایق و کشتی های خصوصی نیز کمک گرفته شده است.

این قایق از تونس درحرکت بود که درساعات پایانی پنج شنبه در نزدیکی جزیره لامپدوزا در سواحل ایتالیا غرق شد.

گارد ساحلی ایتالیا و ناتو، تاکنون هیچ اثری از کشتی غرق شده نیز پیدا نکرده و عملیات تجسس کماکان ادامه دارد.

جزیره لامپدوزا ایتالیا در جنوب جزیره سیسیل در ۱۳۰ کیلومتری شرق تونس، مقصد اولیه مهاجرانی است که بعد از ناآرامی های کشورهای شمال آفریقا، به امید زندگی بهتر در اروپا، خود را به آنجا می رسانند.

از آغاز ناآرامی ها در شمال آفریقا تاکنون، غرق شدن چندین قایق مملو از مهاجران در نزدیکی ساحل جزیره لامپدوزا و سواحل دیگر ایتالیا گزارش شده، اما از میزان تلفات آماری ارائه نشده است.

براساس آمارهای موجود تنها طی شش ماه اول سالجاری، ۱۷۰ تن که از لیبی راهی کشورهای اروپایی شده بودند، جان خود را در آبهای مدیترانه براثر سوانح مختلف از دست دادند.

در تیرماه گذشته ۵۴ مهاجر آفریقایی که لیبی را به کمک یک قایق بادی ترک کرده و از طریق دریای مدیترانه راهی سواحل ایتالیا شده بودند، بر اثر تشنگی جان باختند.

اروپام **۱۵۹۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.