گازبهای اوکراین به ۵۵۰ دلار افزایش یافت

شنبه ۹ اردیبهشت – ۰۵:۱۹:۲۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

نخست وزیر اوکراین:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-   نخست وزیر اوکراین اعلام کرد در پی افزایش قیمت های نفت، کشورش باید برای واردات هر یکهزار مترمکعب گاز از روسیه، ۵۵۰ دلار به روسیه بپردازد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، میکلای آزاروف، نخست وزیر اوکراین گفت: افزایش قیمت نفت برهزینه واردات گاز اوکراین از روسیه تاثیر گذاشته است، به همین منظور، کی یف باید هم اکنون برای واردات هر یکهزار مترمکعب گاز از روسیه ۵۵۰ دلار به این کشور بپردازد.
وی روز گذشته (۸ اردیبهشت) در یک نشست دولتی در کی یف افزود: مسائل ژئوپولیتیک مربوط به صادرکنندگان نفت، بر بازار جهانی و اوکراین تاثیر گذاشته و افزایش بهای گاز را نیز به همراه داشته است.
آزاروف اظهار کرد: افزایش قیمت نفت برای اوکراین بسیار خطرناک تر است زیرا این کشور باید برای هر یکهزار مترمکعب گاز وارداتی از روسیه ۵۵۰ دلار به این کشور بپردازد.
در همین حال، یوری بویکو، وزیر انرژی و صنعت زغال سنگ اوکراین نیز اعلام کرد کشورش قصد دارد تولید گاز در دریای سیاه را از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب به ۳ میلیارد مترمکعب افزایش دهد.
وی افزود: افزایش تولید گاز در داخل اوکراین در اولویت برنامه های این کشور قرار دارد، ضمن آن که هدف تولید ۳ میلیارد مترمکعب گاز به این کشور کمک خواهد کرد تا نیازهای گازی شبه جزیره کریمه را به طور کامل تامین کند.
اوکراین از مدت‌ها پیش در حال مذاکره با روسیه برای کاهش بهای گاز وارداتی از این کشور است، اما پس از آن که گفت‌وگوهای سال گذشته دو کشور نتیجه‌ای نداشت، کی‌یف اعلام کرد واردات گاز از روسیه را در سال جاری میلادی به ۲۷ میلیارد مترمکعب کاهش خواهد داد.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۸۱۷۱۹۲۷۰۴۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.