گالری های تهران در روزهای آخر خرداد ماه۹۱

خبرگزاری آریا-گالری‌های تهران از فردا جمعه ۱۹ خردادماه به استقبال دور جدیدی از نمایشگاه‌های نقاشی، عکس، مجسمه ونقاشی خط می‌روند.
به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی آریا،گالری “دی” از فردا  میزبان چهارمین نمایشگاه “از گذشته تا فردا” است.
 این نمایشگاه که چهارمین دوره خود را سپری می‌کند، در برگیرنده آثار منتخبی از هنرمندان تجسمی ایران همچون بهجت صدر، بهمن محصص، جعفر روحبخش، اردشیر محصص، منیر فرمان فرمائیان، محسن وزیری مقدم، حسین زنده‌رودی، ابوالقاسم سعیدی، مسعود عربشاهی، لیلی متین دفتری، فریده لاشایی، هانیبال الخاص، گیزلا سینایی، ابراهیم حقیقی، علی نصیر، عین‌الدین صادق‌زاده، حسن موریزی نژاد، داریوش قره‌زاد، محمدرضا فرزانه، محمد مساوات، امیر سقراطی، فرشته ستایش، سحر صالحی، ژاله طالب‌پور، فاطمه ژاله، ابراهیم الفت، حسین چراغچی، ملک جعفری، علیرضا سعادتمند، الهام یزدانیان، زهره اخوان، داریوش مهاجر، شیرین پیله وری، سعید احمدزاده، مهدی راحمی، اردشیر ساسانی، لیلا ویسمه، هادی تقی‌نسب و پریدخت مشکزاد است.
این نمایشگاه روز جمعه ( ۱۹ خرداد ماه )از ساعت ۱۶ تا ۲۱ افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۶ تیر ماه روزانه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه به نشانی پایین‌تر از فرهنگسرای نیاوران، ابتدای پاسداران، تنگستان چهارم، کوچه ناز یک ، بن بست ترانه، پلاک ۳ دیدن کنند.
گالری “فروهر”با آثار کورش گلناری فعالیت  تابستانی خود را پی  می گیرد.
نمایشگاه گروهی “انسان از نگاه معاصر” به انتخاب کورش گلناری در گالری “فروهر” برپا می‌شود.
گلناری درباره این نمایشگاه  گفت: در این مجموعه نگاهی آزاد به موضوع “انسان معاصر” داریم و از این رو به شکلی کاملا آزاد و از رسانه‌هایی که به مجسمه نزدیک می‌شوند، استفاده کرده‌ایم.
این هنرمند مجسمه‌ساز اضافه کرد: نمایشگاه “انسان از نگاه معاصر” در برگیرنده تازه‌ترین آثار هنرمندانی است که با این موضوع دست به کار شده‌اند و آثاری همچون عکس در قالب مجسمه، ویدیو در قالب مجسمه و یا مجسمه‌هایی با رویکردهای متفاوت را خلق کرده‌اند.
به گفته گلناری، در این مجموعه حدودا ۲۲ اثر ارائه می‌شود و از بعضی هنرمندان دو تا سه کار که در برگیرنده یک مجموعه است به نمایش درخواهد آمد.
این نمایشگاه شامل آثاری از بهروز دارش، فرید شاهسوارانی، محمدباقر ضیایی، احمد نادعلیان، کورش گلناری، کامبیز صبری، نرگس حریریان،محمدمهدی صنعتی، محمود محرومی، فرزین هدایت‌زاده، طلیعه مجدآبادی، ماهان مومنی، بیژن غنچه‌پور، شهرزاد ملکیان، امیل لازار، پندار نبی‌پور و المیرا سلامت می‌شود که در تاریخ ۱۹ خرداد ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا ۸ تیرماه از آثار این مجموعه دیدن کنند.
همچنین نشست نقد و بررسی آثار نیز روز چهارشنبه( ۳۱ خرداد ماه ) از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹ در گالری فروهر به نشانی بلوار آفریقا، بلوار گلستان، شماره “دو” برگزار خواهد  شد.
گالری “شکوه”با عکس های “ورطه های آرام ” آیدین قشلاقی ،آرام فعالیت خود را از سر می گیرد.
 آیدین قشلاقی در این نمایشگاه ۱۹ قطعه عکس در ابعاد ۱۰۰×۷۰ رنگی و سیاه و سفید را به تماشا گذاشته است.
آثار این نمایشگاه از میان سه مجموعه عکس با نام‌های “ورطه‌های نبودنت”، “ورطه‌های آرامیدنت” و ” ورطه‌های بی وزنیت” انتخاب شده‌اند و عکس‌هایی از لوکیشن‌های “کویر”،”دریا” و” پنجره‌ها “را دربرمی‌گیرند.
آیدین قشلاقی متولد ۱۳۶۳ است. او لیسانس گرافیک دارد و تا کنون نمایشگاه‌های متعددی در خانه هنرمندان و نگارخانه خارک داشته است.
این نمایشگاه  از ۱۹ تا ۲۴ خرداد ماه در گالری شکوه برپاست و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ از این نمایشگاه واقع در سه راه فرمانیه، بلوار اندرزگو،خیابان شهید سلیمی شمالی، کوچه شهید امیر نوری، شماره ۱۹ دیدن کنند.
گالری “گنجینه”با “نقاشی خط های”علی سبزه کار به مدت یک هفته میزبان می باشد.
 این نمایشگاه تجربه‌ای سرزده و نو از خوشنویس کهنه کاری‌ است که سی و اندی از عمر خود را صرف تعلیم و تعلم خوشنویسی و تحریر چند کتاب هنری کرده و اکنون با نگاهی دیگر به فرم و فضا، از بن مایه خوشنویسی بهره گرفته است.
این مجموعه با عنوان ” مشتاقی” دربرگیرنده ۲۰ اثر خط نقاشی از آخرین تجربه‌های این هنرمند است.
نمایشگاه آثار سبزه کار روز جمعه( ۱۹ خرداد ماه) ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۰ تا ۲۵ خردادماه از این آثار به نشانی خیابان بهشتی ، خیابان صابونچی، خیابان هویزه ، شماره ۱۷۲، واحد ۱۱ دیدن کنند.
گالری “سین”به استقبال  “مجسمه های چوبی” جمشید مرادیان می رود.
تازه‌ترین مجسمه‌های “جمشید مرادیان” در آخرین روزهای خرداد ماه در گالری “سین” پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.
 مرادیان در این نمایشگاه ۲۴ مجسمه عرضه خواهد کرد که همگی از جنس چوب هستند و در ابعاد ۶۰ سانتی‌متر تا دو متر و ۲۰ سانت کار شده‌اند.
او همچنین یکی از مجسمه‌های این مجموعه را پیشاپیش به “ایران درودی” و بنیاد این هنرمند تقدیم کرده است. این اثر همچون تابلوهای این بانوی هنرمند کاری لطیف و سورئال است و بر اساس یکی از برگ‌ گل‌هایی‌ که درودی در نقاشی‌هایش استفاده می‌کند، ساخته شده است و به گفته مرادیان، این مجسمه دو ویژگی “شقاوت” و “لطافت” را در کنار هم نشان می‌دهد.
تمام آثاری که در گالری سین رو در روی مخاطبان قرار می‌گیرد، جدید هستند و طی دو سال اخیر به مرور کار شده‌اند و در دسته‌های چهار تا پنج تایی به لحاظ موضوعی تقسیم شده‌اند.
مرادیان درباره ویژگی آثار این مجموعه توضیح داد: دوست دارم در تجربه‌های مختلف، حس و حالم را بسازم و قید و بند این را ندارم که کارم در محدوده خاصی بگنجد. از این روست که مجموعه کاری را آن چیزی می‌دانم که براساس یک فکر جوانه زده و جلو رفته است و از این جهت نمایشگاه انفرادی‌ام در گالری “سین” مجموعه‌ای از آثارم در یک دوره زمانی مشخص خواهد بود.
او همچنین درباره تم این آثار و ادامه تجربه‌های پیشینش در این مجموعه گفت: بی‌شک هیچ هنرمندی از گذشته خود جدا نمی‌شود، من هم پس زمینه‌هایی در ذهنم دارم که در کارهای جدیدم آنها را سراغ می‌گیرم،‌اما در حال حاضر بیشتر روی کارهایی تمرکز کرده‌ام که به زعم خودم معناگریز هستند و مفاهیم را تا حدود زیادی پشت سر گذاشته‌اند.
این هنرمند مجسمه‌ساز خاطرنشان کرد: می‌خواهم در این کارها معنای واقعی هنر قرن بیستم را که یکی از خصیصه‌های بارز آن پذیرفتن تفسیرهای متفاوت است،داشته باشم. در این تجربه‌ها نیز خود را به المان‌های خاصی محدود نمی‌کنم تا کارهایم قابل تفسیرهای متفاوتی باشد. دلم می‌خواهد در این کارها تعیین پذیری را که ویژگی هنر قرن بیستم است،ارائه دهم.
نگارخانه “شیث”میزبان نقاشی های ملیحه توانا می باشد.
 از بیستم خرداد نمایشگاه نقاشی در نگارخانه” شیث “با آثاری که حاصل تلاش “ملیحه توانا” از هنرمند جوان کشورمان است، برگزار خواهد شد.
 در این نمایشگاه حدود ۲۲تابلوی نقاشی با تکنیک های متفاوت به نمایش گذاشته خواهد شد.
 این هنرمند جوان تاکنون در نمایشگاه های گروهی متعددی شرکت کرده است اما این بار در این نمایشگاه انفرادی تازه ترین آثارش را ارائه می کند.
 این نمایشگاه انفرادی نقاشی به مدت یک هفته در نگارخانه شیث ادامه دارد.
گالری “هما” به استقبال عکس های “کورش ادیم” می رود.
گالری هما از روز جمعه ۱۹ خرداد میزبان نمایشگاهی از عکس‌های کورش ادیم خواهد بود. این نمایشگاه تا ۳۱ خرداد ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۰ به ولنجک، خیابان هجدهم، پلاک ۹، گالری شماره ۲ شیرین (محل موقتی گالری هما) مراجعه کنند.
نگارخانه “پردیس باغ موزه هنر ایرانی” به  استقبال نقاشی خط “، جواد اکبرزاده می رود.
در نگارخانه پردیس باغ موزه هنر ایرانی از ۱۹ خرداد نمایشگاه انفرادی با آثار استاد جواد اکبرزاده برگزار می شود.در این نمایشگاه آثار نقاشی-خط از این هنرمند پیشکسوت کشورمان به نمایش گذاشته می شود.
استاد اکبرزاده تاکنون در بسیاری از رویدادهای داخلی و بین المللی جوایز ارزنده ای را کسب کرده است.نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است.
آدرس میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیک سابق)، چهارراه دکتر حسابی، خیابان دکتر حسابی واقع است.
گالری “الهه” میزبان  نمایشگاه نقاشی “گروه تیوا”همچنان می باشد.
گروه “تیوا” متشکل از واهیک هارطونیان، مریم آورزمانی، مرجان حکمتی، میترا خارستانی و شادی محمد، از روز جمعه ۱۲ خرداد نمایشگاهی از آثار نقاشی خود را در گالری الهه برپا می‌کنند. این نمایشگاه تا ۲۲ خرداد ادامه دارد و همه‌روزه  میزبان علاقمندان خواهد بود.
گالری الهه در بلوار آفریقا، بالاتر از تقاطع اسفندیار، کوچه گلفام، انتهای کوچه سمت راست، بن بست امینی، پلاک ۳ واقع است.
موزه “امام علی(ع)”با آثاری از هنرمندان “پوستر”،”کاریکاتوریست” و” عکاس” در جایزه جهانی بیداری می باشد.
نخستین جایزه جهانی بیداری با آثاری از هنرمندان ایران و جهان در سه بخش از هنرهای تجسمی کار خود را از روز ۲۴ اردیبهشت در موزه هنر امام علی (ع) آغاز کرده است. در این نمایشگاه که تا ۲۴ خرداد برپا خواهد بود،‌ آثاری از هنرمندان ‌طراح پوستر، ‌کاریکاتوریست و عکاس به نمایش گذاشته شده است. در بخش عکس ‌در کنار هنرمندانی که آثارشان توسط هیات داوران انتخاب شده،‌ مجموعه عکس‌هایی نیز از هنرمندان مدعوی چون مهرداد اسکویی، زنده یاد ابوطالب امام، سعید جان بزرگی،‌ رسول ملاقلی‌پور و کاظم اخوان به نمایش گذاشته شده است. همچنین در بخش کارتون از هنرمندانی چون کامبیز درمبخش، محمدعلی رجبی،‌ سیدمسعود شجاعی طباطبایی، ابوالفضل محترمی،‌ محمود مختاری، ‌محمدحسین نیرومند و جمعی دیگر از هنرمندان آثاری برای نمایش انتخاب شده است. در رشته پوستر نیز در بخش هنرمندان مدعو آثاری از اونیش امین‌الهی‌، کوروش پارسانژاد، محمد جمشیدی،‌ ابراهیم حقیقی،‌ محمد خزاعی،‌ احمدرضا دالوند، بیژن صیفوری و‌ قباد شیوا انتخاب شده است. در بخش جنبی این نمایشگاه نیز پوسترهای منتخبی از اسماعیل، بهزاد و کوروش شیشه‌گران از دوران انقلاب اسلامی ایران به نمایش درآمده است. همچنین آثاری از سه هنرمند برجسته بین‌المللی به نام‌های “هیکادی دمیرچی” از ترکیه‌، “پکا لوری” از فنلاند و “چارلز ماویان دیویس” از آمریکا در این جشنواره روی دیوار رفته است. موزه امام علی(ع) در خیابان ولیعصر(عج)، خیابان اسفندیار واقع است.
 نگارخانه “صبا”همچنان  میزبان نمایشگاهی گروهی آثار هنرمندان “چاپ دستی”می باشد.
نگارخانه صبا از نهم خردادماه میزبان نمایشگاهی گروهی از آثار هنرمندان چاپ دستی با عنوان “چاپ، دستی، امروز” است. این نمایشگاه دربرگیرنده ۱۱۰ اثر از ۳۷ هنرمند معاصر فعال چاپ دستی است. این آثار در تکنیک‌های متنوعی از جمله حکاکی نقاشی، حکاکی چوب، سیلک اسکرین، فتو اسکرین، اچینگ، آکواتینت، درای پوینت، کالکوگرافی و مزوتینت ارائه شده‌اند.
علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا اول تیرماه همه‌روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۹ به خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ مراجعه کنند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.