گام اول تاسیس مرکزنانوبیوتکنولوژی دانشگاه جندی شاپوردزفول برداشته شد

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول ، ˈ علی ‌محمد آخوندعلی ˈ با اشاره به درخواست این دانشگاه از وزارتخانه برای تاسیس مرکز ملی نانو بیوتکنولوژی افزود: با توجه به شاخص‌هایی که اخیرا از سوی وزارت علوم درباره مراکز پژوهشی و گروه‌های پژوهشی تعریف شد، در حال حاضر با راه‌اندازی یک گروه پژوهشی – زیست فناوری صنایع غذایی – موافقت کرده‌اند که البته این موضوع مانع ادامه کار و رشد و توسعه پژوهش نیست.

وی خاطرنشان کردکه اعتقاد بر این است که شمال خوزستان ظرفیت و امکانات لازم برای راه‌ اندازی چنین مرکزی وجود دارد اما این امکانات پراکنده است و دانشگاه درصدد تجمیع آنها در قالب مرکز نانوبیوتکنولوژی است.

رییس دانشگاه صنعتی جندی ‌شاپور دزفول با بیان اینکه در حال فراهم کردن شاخص‌های مدنظر وزارت‌خانه هستیم، تصریح کرد: وزارتخانه از توسعه پژوهش در دانشگاه استقبال کرده و قول مساعد داده که در صورت تامین و اشباع شاخص‌ های تعریف شده، مجوز گروه‌های پژوهشی متعدد دیگری هم به دانشگاه اعطا ‌شود.

وی گفت: دانشگاه جندی‌شاپور دزفول یک دانشگاه نوپا است و همراه با شکل ‌گیری گروه‌های آموزشی و رشته‌ های مختلف، توسعه گروه‌ها و مراکز پژوهشی در دستور کار قرار می ‌گیرد.

آخوندعلی اظهارداشت: در حال حاضر تمام امکانات مدنظر وزارت‌خانه از نظر تجهیزات، فضای فیزیکی و آزمایشگاهی برای گروه پژوهشی زیست فناوری صنایع غذایی فراهم شده و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

۷۲۷۹/۶۴۲

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.