گام مجلس یازدهم برای تحقق رویکرد عدالت‌محوری در حوزه سلامت

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس تحقق رویکرد عدالت محوری در حوزه سلامت و انسان سالم در قوانین و مقررات را از برنامه‌های مجلس یازدهم عنوان کرد.

محسن فتحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهمترین اولویتهای مجلس یازدهم اظهار کرد: نگاه جامع و عدالت‌محور رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاست‌های نظام سلامت و تاکید ایشان بر لزوم تحقق سلامت همه جانبه و انسان سالم همسو با سیاست‌های کلی جمعیت و در مسیر دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی ابلاغ شده و در همین راستا تحقق این رویکرد در همه قوانین، سیاست‌های اجرایی و مقررات از برنامه‌های مجلس است.

وی افزود: اولویت پیشگیری بر درمان، روزآمد کردن برنامه‌های بهداشتی و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدیدکننده سلامت مبتنی بر شواهد معتبر علمی از محورهایی است که رهبر انقلاب بر رعایت آن‌ها تاکید داشته‌اند.

فتحی با تاکید بر لزوم تهیه پیوست سلامت برای طرح‌های کلان توسعه‌ای، گفت: شاخص‌های سلامت برای دستیابی به جایگاه اول در منطقه آسیای جنوب غربی بر اساس اسناد بالادستی نظام نیازمند بازنگری، توسعه و ارتقاست.

این عضو مجمع نمایندگان استان کردستان اضافه کرد: اصلاح و تکمیل نظام‌های پایش، نظارت و ارزیابی برای صیانت قانونمند از حقوق مردم و بیماران و اجرای صحیح سیاست‌های کلی از موارد مهمی است که در راستای رفاه عمومی و ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.