گام های مدیریت بازار در اقتصاد مقاومتی

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با تامین مناسب کالاهای اساسی، کنترل سیستم توزیع و مدیریت مصرف در میان مردم، شاهد افزایش قیمت‌ها نخواهیم بود و آثار تحریم‌ها به حداقل می‌رسد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران‌ (شاتا) ،سیدعلیرضا شجاعی اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مدیریت بازار را در شش بخش تامین، توزیع، ذخیره‌سازی، تنظیم بازار، صادرات و بازرسی و نظارت تقسیم کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند شرایط اقتصاد ما، اقتصاد مقاومتی است و با سوء استفاده‌کنندگان در این شرایط و کسانی که کالاها را با قیمت بالا و خارج از قاعده، عرضه کنند یا دست به احتکار بزنند ، به شدت برخورد خواهد شد و به همین خاطر طرح‌های نظارت و بازرسی در سطح کشور به اجرا در آمده است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول وزارتخانه، حمایت از تولید و اتکا به تولید داخلی در تنظیم بازار است، گفت: بخش‌های تولیدی باید از این فرصت استفاده و با حداکثر ظرفیت تولید کنند تا نیاز بازار داخلی برطرف شود و هم صادرات غیرنفتی افزایش یابد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: البته انتظار می‌رود دستگاه‌های پشتیبان به ویژه بخش مالی و پولی کمک کنند تامین مالی لازم برای سرمایه در گردش حوزه تولید صورت پذیرد.

وی گفت : با افزایش صادرات غیرنفتی می‌توان اقتصاد مقاومتی را به اقتصاد تهاجمی تبدیل کرد.

شجاعی گفت: اگر همه دست به دست هم دهند با تولید صادرات گرا در مقیاس جهانی نه تنها شاهد تنظیم بازار پایدار در کشور خواهیم بود بلکه بازارهای دیگر کشورها را نیز به خود متکی خواهیم کرد.

وی به نقش مردم اشاره و بر مدیریت درست مصرف تاکید کرد و اظهار داشت: کشور در حال حاضر به جهت تامین و ذخیره‌سازی در شرایط مناسبی است اما رفتار مصرفی مردم در اقتصاد مقاومتی بسیار مهم خواهد بود ، آنها با اصلاح الگوی مصرف می‌توانند کمک شایانی به مدیریت بازار کنند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از رسانه‌ها خواست تا در این مقطع، هوشمندانه نقش تاریخی خود را در توفیق کشور ایفا کنند./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.