گبرلو: می‌خواهم «هفت» را زنده نگه دارم / برنامه را ژورنالیستی‌تر هدایت می‌کنم

بهناز شیربانی: فریدون جیرانی بامداد شنبه در برنامه «هفت» اعلام کرد این آخرین برنامه‌ای است که با حضور او روی آنتن می‌رود.
 
خبر جدایی جیرانی از برنامه «هفت» واکنش‌های بسیاری را میان اهالی سینما در پی داشت که از آن جمله می‌توان به نامه جمعی از سینماگران در حمایت از حضور او در مقام مجری این برنامه اشاره کرد. گزینه جایگزین جیرانی در این برنامه محمود گبرلو روزنامه‌نگار و منتقد معرفی شده که به احتمال بسیار زیاد برنامه هفته آینده توسط او اجرا خواهد شد.

گبرلو با اشاره به اینکه برای اجرای او در برنامه «هفت» با مسئولان تلویزیون رایزنی‌هایی صورت گرفته، گفت: «چند روز پیش جلسه‌ای با مسئولان صدا و سیما داشته‌ایم و حضور من در برنامه «هفت» هم در این جلسه مطرح شد. قرار شد در صورتی که فریدون جیرانی درگیر ساخت سریال‌اش شود من در جایگاه ایشان برنامه را اجرا کنم. واقعیت این است که در مورد برنامه «هفت» حساسیت‌های زیادی وجود دارد و طبعا من هم حساسیت‌های خاص خودم را نسبت به اجرای این برنامه دارم. من برای شخص آقای جیرانی احترام زیادی قائلم و تمام تلاشم این است که احترام ایشان حفظ شود و دوست ندارم با دلخوری «هفت» را ترک کند. اگر شرایط مساعد باشد تلاشم این است که «هفت» را زنده نگه دارم.»
 
گبرلو در ادامه با اشاره به اینکه نحوه اجرای او با جیرانی تفاوت‌هایی خواهد داشت گفت: «فکر می‌کنم من ژورنالیستی‌تر از جیرانی «هفت» را اجرا خواهم کرد. به هر حال آقای جیرانی یک کارگردان است و ممکن است در صحبت‌هایش ملاحظاتی داشته باشد، اما من به هیچ وجه فعالیت سینمایی نداشته‌ام و از ابتدا فقط یک ژورنالیست بودم. در روش‌های اجرای برنامه سعی خواهم کرد ادب و احترام را رعایت کنم و اگر مخالفی با موضوعات برنامه وجود داشته باشد با احترام حرف‌های طرف مخالف را هم گوش کنم.»
 

او در پاسخ به این سئوال که حضورش را در این برنامه چطور ارزیابی می‌کند، گفت: «به نظر من وجود یک مجری ثابت و دائمی در یک برنامه نقطه قوت برنامه است. به دلیل اینکه جیرانی درگیر ساخت سریال‌اش می‌شود باید برنامه را ترک کند، اما این موضوع نباید منجر به تعطیلی برنامه «هفت» شود. این مسیر  – که به لطف دوستان باعث شده بسیاری از مردم با مقوله سینما آشنا‌تر شوند – باید ادامه پیدا کند.»

گبرلو در ادامه افزود: «اگر موفقیتی در اجرای برنامه توسط من باشد، در وهله اول همکاری تمام اهالی سینما را می‌طلبد تا رسانه‌ای مثل سینما که حقیقتا مهجور است بتواند به حرکت‌اش ادامه دهد.»

او در پاسخ به این سئوال که در خصوص حضور منتقد ثابت مثل مسعود فراستی که گاهی انتقاداتی مبنی بر حضور‌ش در برنامه بوده، چه نظری دارد، گفت: «مسعود فراستی منتقدی است که به نظر من ادبیات‌اش به سینما آسیب نمی‌رساند و نظرات‌اش در این مدت کمک به رشد و تعالی سینمای ایران بوده است. فکر می‌کنم نباید از فضای نقد اینقدر واهمه داشته باشیم.»

گبرلو در ادامه افزود: «اگر به عنوان مجری گرداننده برنامه «هفت» باشم مناسب‌تر می‌دانم نشست‌های نقد و بررسی فیلم با حضور چند منتقد و به صورت یک میزگرد برگزار شود. منتقدان نیز باید از کسانی انتخاب شوند که نظرات مخالف و موافق دارند تا از این طریق در بحث‌هایی که مطرح می‌شود بهتر به نتیجه برسیم. همه این برنامه‌ها منوط به نظرات تهیه‌کننده برنامه است. من به عنوان مجری نظراتم را مطرح می‌کنم، اما باز همه چیز بستگی به اهداف سری جدید برنامه دارد.»

۵۸۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.