گذراندن دوره کاربینی شرط ورود دانشجویان به دانشگاه علمی کاربردی

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان گفت: دانشجویان برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی باید دوره کار بینی را بگذرانند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، یوسف رستمی در دیدار کارکنان دانشگاه علمی کاربردی استان با نماینده ولی فقیه در کردستان، ضمن تبریک بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کردستان یک هفته قبل از آغاز سال تحصیلی باید در دوره‌های کاربینی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هدف از گذراندن این دوره کاربینی آشنایی با محیط کار رشته تحصیلی است، افزود: همچنین از جمله اقدامات مهم این دانشگاه، آماده کردن دانشجویان برای محیط شغلی و مهارت‌های فنی دوره‌های کارورزی است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان، با بیان اینکه ۷۰۰۰ دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: از این تعداد دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان ۶۰۰۰ نفر بومی هستند.

وی با بیان اینکه در سال ۸۷ در استان کردستان چهار مرکز علمی کاربردی وجود داشت، ادامه داد: هم اکنون در استان ۱۷ مرکز علمی کاربردی مشغول آموزش به فارغ التحصیلان است.

رستمی نبود دانشگاه و یا مرکزی در جوار صنعت و کارخانه در کردستان را یکی از مشکلات دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اعلام و تصریح کرد: امیدواریم با اختصاص اعتبارات بتوانیم در کردستان مرکزی با این ویژگی راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون آموزش‌ها در جهان ۷۰ درصد مربوط به آموزش‌های فناوری و مهارتی است، خاطرنشان کرد: این آمار در حالی است که در دانشگاه‌های کشورمان این میزان به ۱۳ درصد می‌رسد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان در پایان یادآور شد: خصوصی بودن برخی از مراکز علمی کاربردی یکی از عمده مشکلات است که نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.