گذراندن واحد “مدیریت سوانح و بلایا” برای دانشجویان علوم پزشکی اجباری شد

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت از اجباری شدن گذراندن واحد “مدیریت سوانح و بلایا” برای دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و گفت: این واحد از سال آینده برای همه دانشجویان ارائه خواهد شد.

دکتر حسین قنبری در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس بند الف ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران که در جلسه علنی مرداد ماه سال ۹۸ در مجلس تصویب و از سوی رییس جمهور ابلاغ شد، وزارت خانه های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش موظف هستند با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان فنی و حرفه ای کشور و بر اساس استانداردهای سازمان نسبت به طراحی و ارائه  واحد درسی ” آمادگی در مقابل حوادث و سوانح” در قالب برنامه آموزشی مدارس، دانشگاه ها و موسسات پژوهشی اقدام کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه گذراندن واحد درسی ” آمادگی در مقابل حوادث و سوانح” برای تمامی دانش آموزان و دانشجویان الزامی است؛ تصریح کرد: در همین راستا یکی از مصوبات جلسه  اخیر دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت ارائه یک واحد درسی تحت عنوان  “مدیریت سوانح و بلایا” در دانشگاه های علوم پزشکی است.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: قرار است از نیم سال اول ۱۴۰۰-۱۴۰۱ گذراندن درسی تحت عنوان  “مدیریت سوانح و بلایا” برای تمام دانشجویان علوم پزشکی اجباری باشد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.