گرانترین سیاستمداران آمریکایی کدامند؟

۰۳م اسفند ،

طبق اطلاعات هیلاری، همسرش بیل در سال ۲۰۱۱ حقوقی معادل ۱۳٫۴ میلیون دلار برای ۵۴ سخنرانی دریافت کرده بود.

ممتازنیوز: با بازنشسته شدن هیلاری کلینتون، وزیر خارجۀ آمریکا، وی به جمع سخنرانان ردۀ اول آمریکایی پیوست. هیلاری که گفته می‌شود محبوبیت وی به طرز قابل توجهی در میان آمریکایی‌ها بالا رفته، پیش بینی شده که مبلغ دریافتی سخنرانی‌های وی حتی از همسرش بیل هم پیشی بگیرد. 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ فیگارو، هیلاری کلینتون اعلام کرده بود که قصد دارد پس از ترک وزارت خارجه اندکی استراحت کند، اما به ظاهر این استراحت طولانی نیست و او در بهار پیش رو به جمع سیاستمداران سخنران و گرانقیمت آمریکایی می‌پیوندد.

هیلاری که در زمان صدارت ۴ ساله خود به ۱۰۲ کشور سفر کرده بود سالیانه حقوقی معادل ۱۲۰٫۲۲۴ دلار داشت اما زین پس می‌تواند امیدوار باشد که این رقم با سخنرانی‌های ۴۵ دقیقه‌ای به ۲۵۰٫۰۰۰ دلار هم برسد. 

جان آلن، روزنامه‌نگار آمریکایی در پایگاه اینترنتی پولیتیکو پیش‌بینی کرده است که هیلاری کلینتون احتمالا در میان گرانترین سخنرانان آمریکایی جای خواهد گرفت. هیلاری به تازگی قراردادی را با آژانس Harry Walker به امضاء رسانده است؛ آژانسی که با بسیاری از سیاستمداران مهم اعم از بیل کلینتون، دیک چنی و کوفی عنان قرارداد داشته است.

گفته می‌شود بیل کلینتون در میان رهبران جهان، بالاترین میزان دریافتی را از سخنرانی‌های خود داشته است. طبق اطلاعات هیلاری، همسرش بیل در سال ۲۰۱۱ حقوقی معادل ۱۳٫۴ میلیون دلار برای ۵۴ سخنرانی دریافت کرده بود و این رقم از سال ۲۰۰۱ تاکنون نباید کمتر از ۸۹ میلیون دلار باشد. او در سال ۲۰۱۱ با دریافت ۷۵۰٫۰۰۰ دلار تنها برای یک سخنرانی(در ژاپن)، رکورد دریافتی‌های خود را شکست. این فاکتوری بود که شرکت مخابراتی اریکسون آن را تنظیم کرده بود. 

اما با این آمار و ارقام آیا می‌توان پیش‌بینی کرد که هیلاری با بیل در این میدان رقابت کند؟ هیچ چیز غیرممکن نیست. وزیر خارجه سابق و بانوی(اول) پیشین آمریکا امروز در میان آمریکایی‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است و رأی ۶۱% از آمریکایی‌ها را با خود دارد و به گفتۀ آرزت، کارشناس روابط بین‌الملل او برای سخنرانی‌های خارج از کشور حتی می‌تواند دریافتی معادل ۱ میلیون دلار داشته باشد. 

از طرفی، هیلاری کتابی در دست تهیه دارد که می‌تواند میلیونها دلار روانۀ جیبش کند. این کنفرانسها می‌تواند زمینه‌ای برای وی جهت تبلیغات برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ باشد تا بدون لابی کردن شانس خود را برای کسب کرسی ریاست جمهوری افزایش دهد و حساب بانکی خود را برای دخل و خرج کمپین تبلیغاتی مهیا کند.


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.