گرانفروشی صددرصدی در بازار میوه !

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

دبیر اتحادیه بار فروشان گفت: در حالی میوه فروشان سطح شهر بر اساس قانون مجازند تنها ۳۵ درصد بیشتر از قیمتی که از میدان میوه خریداری کردند، بفروشند، اما آنها بیش از ۱۰۰ درصد و در …

دبیر اتحادیه بار فروشان گفت: در حالی میوه فروشان سطح شهر بر اساس قانون مجازند تنها ۳۵ درصد بیشتر از قیمتی که از میدان میوه خریداری کردند، بفروشند، اما آنها بیش از ۱۰۰ درصد و در مواردی دو تا ۳ برابر بیشتر می‌فروشند.

علی حاج فتحعلی با اعلام این خبر، اظهار داشت: نظارتی بر گرانفروشی میوه در سطح شهر انجام نمی‌شود و به همین دلیل میوه گران به دست مردم می‌رسد.

دبیر اتحادیه بارفروشان افزود: تعزیرات و سازمان بازرسی باید بر گرانفروشی سطح شهر نظارت کنند، اما هم نیروهای آنها کفاف نمی‌دهد و هم زیاده‌خواهی‌ برخی افراد آنقدر زیاد است که نمی‌توان مقابله کرد.

وی افزود: به تازگی میوه‌ فروشان و مسئولان این صنف گرانفروشی در میدان میوه و تره‌بار را مطرح می‌کنند و آن را دستاویزی برای بالا بردن قیمت عنوان می‌کنند، اما حدود یک هفته است که طرح نظارت بر فاکتورهای فروش میدان مرکزی میوه و تره‌بار اجرا می‌شود.

حاج فتحعلی گفت:‌ در این طرح ماموران ناظر بر فاکتورهای فروش در هر درب خروجی این میدان مستقر هستند و نظارت می‌کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس این طرح، ندادن و نگرفتن فاکتور فروش هر دو جرم است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گفته حاج فتحعلی میوه‌فروشان سطح شهر مجازند تنها ۳۵ درصد بیش از قیمت فاکتور فروش ارائه کنند، در حالی که این رقم همواره بیش از ۱۰۰ درصد و در برخی موارد بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد هم می‌رسد.

وی تاکید کرد:‌ اگر میوه‌ فروشان می‌خواهند واقعیت روشن شود، فاکتورهای فروشی که از میدان میوه و تره‌بار گرفته‌اند، را در معرض دید خریداران قرار دهند که روشن‌تر خواهد شد.

– .
Scottish readers: Undecided about the referendum? Please read How the media shafted the people of Scotland and Scottish Independence, Power And Propaganda.

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.