گرانی کتاب مهمترین دلیل کاهش سرانه مطالعه است

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: قیمت تمام شده کتاب در ایران رقم بالایی را به خود اختصاص داده که کاهش سرانه مطالعه را به همراه دارد.

سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در انتقاد به درصد پایین سرانه مطالعه در کشور اظهار داشت: سرانه مطالعه در کشور نزدیک به ۴دقیقه در طول شبانه روز است و این مساله بسیار نگران کننده است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: توسعه سرانه مطالعه نقش مهمی در ارتقاء فکری مردم در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارد.

وی تصریح کرد: کمبود فضای مطالعه، گرانی کتاب و هزینه های سنگین نشر هم از مهمترین مسایلی هستند که در کاهش سرانه مطالعه نقش موثری دارد.

این نماینده  مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت باید برای ارتقاء سرانه مطالعه  برنامه ریزی جدی داشته باشد افزود: توسعه کتابخانه ها، کاهش قیمت تمام شده کتاب و ارائه بن های خرید کتاب در فواصل مختلف به مخاطبان از راه هایی است که به ارتقاء کتابخوانی کمک می کند.

شجاعی کیاسری تاکید کرد: فرهنگ هر جامعه ای با آثار مکتوب آن معرفی می شود و  توسعه تالیف کتب با عناوین مختلف قطعا نقش موثری در ارتقاء دیدگاه های فرهنگی آحاد جامعه دارد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: دولت باید برای قیمت تمام شده کتاب برنامه ریزی کند چرا که گرانی کتاب تاثیر بسیاری بر کاهش سرانه مطالعه دارد./پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.