گرانی غوغا می‌کند؛ ترس آن می‌رود که این بدحجابی‌ها به بی‌حجابی تبدیل شود

رئیس جمهور آینده با انبوهی از مشکلات روبرو خواهد شد

ایران > سیاست – ممتازنیوز:
آیت الله سبحانی با بیان اینکه امروز بی‌حجابی در کشور افزایش یافته است، افزود: ترس آن می‌رود که این بدحجابی‌ها به بی‌حجابی تبدیل شود که جا دارد مجلس در این خصوص قانونی وضع کند.

مهر نوشت: آیت الله العظمی جعفر سبحانی شامگاه پنجشنبه در دیدار فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرانی در جامعه غوغا می‌کند افزود: عده زیادی از مردم به ما مراجعه و عنوان می‌کنند که با وجود پرداخت یارانه‌ها اما هزینه‌های زندگی و گرانی بیش از این میزان است و مسئولان باید فکری به حال اوضاع اقتصادی کشور بکنند.

وی با بیان اینکه آمار طلاق در کشور بخصوص در تهران بالا است افزود: این مسئله در آمریکا بیشتر است و در واقع در هر کشوری که روابط زن و مرد زیاد باشد، طلاق نیز بیشتر خواهد شد.

استاد برجسته حوزه گفت: معاشرت‌های خلاف شرع زن و مرد سبب می‌شود که افراد نسبت به همسر خود کم علاقه شوند و این امر بتدریج منجر به طلاق می‌شود.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور آینده با انبوهی از مشکلات از جمله بیکاری، گرانی و مفاسد اخلاقی در جامعه روبه رو است که امیدواریم بتواند در اداره کشور موفق باشد.

تاکید بر توجه به مسئله عفاف و حجاب در جامعه

آیت الله سبحانی با بیان اینکه امروز بی‌حجابی در کشور افزایش یافته است، افزود: ترس آن می‌رود که این بدحجابی‌ها به بی‌حجابی تبدیل شود که جا دارد مجلس در این خصوص قانونی وضع کند.

وی ادامه داد: علما، رسانه‌ها ونویسندگان باید به مسئله عفاف توجه و آن را مورد تأکید قرار دهند و عفاف هم بدون حجاب ممکن نخواهد بود.

آیت الله سبحانی در ادامه با انتقاد از تغییر استاندار قم از سوی دولت اظهار داشت: در زمان آیت الله بروجردی برای نصب و عزل مسئولان قم از ایشان اجازه می‌گرفتند اما در خصوص تغییر استاندار قم شاهد بودیم که امام جمعه قم در خطبه‌ها از دولت خواست تا از این تصمیم صرف نظر کند اما اثری نداشت.

این مفسر قرآن با بیان اینکه حجت الاسلام موسی‌پور واقعا به قم خدمت کرد و تلاش شبانه روزی داشت، افزود: وی بسیاری از پروژه‌هایی که در قم نیمه کاره‌‌ رها شده بود را دنبال کرد و انسانی متواضع بود.

وی در ادامه افزود: نمایندگان باید از وزیر کشور سئوال می‌کردند که این تغییر به چه دلیلی بوده است آیا کم کاری در ایشان وجود داشت یا مسائل دیگری مطرح بود.

آیت الله سبحانی با انتقاد از ورود زودهنگام سیاسیون به مسئله انتخابات ریاست جمهوری آینده افزود: ورود زود هنگام به تبلیغات ریاست جمهوری موجب بهم ریختگی افکار عمومی خواهد شد و مسئولان و وزارتخانه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: این امر به صلاح کشور و مردم نیست و مسائل انتخاباتی باید در دو یا سه ماه مانده به انتخابات مطرح شود.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه با بیان اینکه مسائل اخلاقی در جامعه وضعیت خوبی ندارد، افزود: هم اکنون استفتاء‌هایی که از مردم برای ما آورده می‌شود بیشتر در خصوص قتل، طلاق و نزاع‌های ملکی است و کمتر مسائل شرعی مورد سئوال قرار می‌گیرد.

وی ابراز داشت: این امر به نوعی حاکی از افت اخلاق در جامعه است که در این زمینه مجلس باید ورود کند و علاج آن را تسهیل کند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها موجب فساد خواهد شد، افزود: مجلس باید از وزیر علوم در خصوص تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها حمایت کند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.