گران‌فروشی ۱۰۰۰میلیاردی

گران‌فروشی 1000میلیاردی

گران‌فروشی ۱۰۰۰میلیاردی

ممتازنیوز: مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از کشف تخلف گران‌فروشی بیش از یک هزار میلیارد ریالی یک شرکت واردکننده خودرو سواری خبر داد.

محمدحسین مولاخواه، با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز در سال گذشته و گزارش‌های دریافتی مبنی بر افزایش قیمت خودروهای سواری وارداتی، بررسی فعالیت تمام شرکت‌های واردکننده خودرو در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه با توجه به مصوبات کارگروه کنترل بازار و بخشنامه‌های صادر شده، هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات بدون کسب مجوز ممنوع است، متذکر شد: در بررسی‌های صورت گرفته اختلاف فاحش قیمت خرید خودرو با قیمت‌های فروش و بازار و عدم همکاری در ارایه مستندات لازم از سوی یک شرکت واردکننده خودرو محرز شد.
مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: با توجه به قوانین کشور در خصوص لزوم ارائه آنالیز و قیمت تمام شده محصولات وارداتی به این سازمان و همچنین با در نظر گرفتن آمار و اطلاعات اخذ شده از گمرک ایران در سال گذشته در خصوص قیمت خرید خودرو وارداتی و نرخ ارز دریافتی و هزینه‌های جانبی واردات و فروش، شرکت مربوطه مرتکب تخلف گرانفروشی در عرضه خودروهای وارداتی شده است.
وی افزود: در نتیجه پرونده شرکت مزبور به اتهام عدم همکاری و گرانفروشی بیش از ۳۵۱۶ دستگاه انواع خودرو سواری به ارزش تخلف ۱۰۱۵ میلیارد و ۸۸۲ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۷۱۲ ریال تنظیم و برای رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح رسیدگی کننده ارسال شد.
مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به ایسنا خاطرنشان کرد: این شرکت قبلا نیز با سوء استفاده از عدم اطلاع مشتریان اقدام به فروش خودروی وارداتی صدمه دیده به جای خودرو نو کرده بود که پرونده آن در شعبه عالی سازمان تعزیرات حکومتی مطرح و در حال رسیدگی است.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.