گرایش دانش آموزان به رشته های فنی رویکرد جدید آموزش وپرورش است

خدانظر رئوفی شنبه در جلسه برنامه ریزی بازگشایی مدارس این شهرستان افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی ازسال آینده ۵۰ درصد از دانش آموزانی که پایه اول متوسطه را به پایان می رسانند، می بایست در رشته های مرتبط با فنی وحرفه ای و کارودانش ادامه تحصیل دهند.

وی اظهارداشت: با اجرا شدن این سیاست دانش آموزان پس از اتمام دوران تحصیلی دیگر دغدغه شغلی ندارند و براحتی وارد بازار کار شده و بخشی از نیازهای جامعه را تامین خواهند کرد.

معاون آموزشی اداره آموزش وپرورش گناوه گفت: این اداره برنامه ریزی لازم را برای اجرای هرچه بهتر سند تحول بنیادین درسال تحصیلی جدید انجام داده است.

وی گفت: اجرای این طرح برخلاف کسانی که ادعا دارند برگشتن به ساختار کلاس ششم قدیم است، یک ساختارجدید و کارشناسی شده است که تا سال ۹۷ به طور کامل محقق خواهدشد.

رئوفی افزود: با پیگیری فرماندار و مدیریت آموزش وپرورش گناوه و دیگر مسوولان، درسال تحصیلی جاری سه مدرسه خاص شامل استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و شاهد ویژه دختران و پسران راه اندازی شده است.

رییس اداره آموزش وپرورش منطقه ریگ نیز گفت: این منطقه نیز با تمهیدات و برنامه ریزی لازم آمادگی کامل برای آغاز سال تحصیلی جدید بویژه ساختار جدید سیستم ۶،۳،۳ را دارد.

فریدون فریدونی افزود: پروژه مهر این منطقه فعالیت خود را از تیرماه سال جاری آغاز و جلسات متعددی تشکیل شده است.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری گناوه نیزگفت: با توجه به این که سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش درسال تحصیلی اجرا خواهد شد، همه مسوولان این شهرستان می بایست آموزش وپرورش این شهرستان را یاری کنند.

ابراهیم ملک زاده از زحمات و تلاش مسوولان واعضای ستاد پروژه مهر آموزش وپرورش این شهرستان درآستانه بازگشایی مدارس قدردانی کرد.

وی خواستار حضور فعال و پررنگ مسوولان دستگاه های اجرایی در برنامه های پیش بینی شده ستاد بازگشایی مدارس این شهرستان شد.

معاون عمرانی فرمانداری گناوه همچنین از مسوولان آموزش وپرورش این شهرستان خواست تا درباره ساماندهی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی برنامه ریزی کنند.

شهرستان گناوه با بیش از ۸۸ نفر جمعیت در شمال استان بوشهر قراردارد. ک/۲

۶۳۷/۵۳۹

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.