گردشگری با الگوبرداری، فرصت های از دست رفته را جبران می کند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

با الگو برداری از شرکت های موفق گام موثری در توسعه برندسازی برداشته می شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانیان معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سومین سمینار و جشنواره برند در گردشگری با اشاره iبه نقش برندسازی و با توجه iبه رقابت جهانی، تقلید محصولات و خدمات، وجود مصرف کنندگان پیچیده و آگاه، قدرت خرده فروشان و اثربخشی هزینه رسانه ها گفت: واژه برند iبه معنای نام و نشان از ساکنان قدیمی اسکاندیناوی پدید آمده است و امروز iبه معنی یک نام، واژه و طرح، سمبل یا هر شکل دیگری است که کالای یک فروشنده را از سایر فروشندگان متمایز می کند و می تواند ارزش افزوده ای را برای محصول iبه ارمغان آورد.

وی ادامه داد: در میان چندین هزار محصول و خدماتی که در طول تاریخ و iبه ویژه در عصر سنتی اختراع و ایجاد شده است تعداد محدودی نه تنها iبه بازارهای داخلی بلکه پس از آن iبه بازار جهانی نفوذ یافته و حضور پایدار داشتند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر فاکتورهایی چون کیفیت، قیمت و خدمات بعد از فروش ارزش امتیازی و اجتماعی خاص و غیرسرمایه ای و غیرسخت افزاری اینگونه کالاها و خدمات سبب شده که اصطلاح برند برای آنها کاربرد داشته باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره iبه اینکه برند دارای نهفته یک محصول یا خدمت است گفت: برند یک محصول شامل نام، اصطلاح، علائم، نهاد، آرم، طرح، سابقه ذهنی مشتریان و مصرف کنندگان، ماندگاری در بازار، اصالت و داشتن اعتبار ماندگار نزد مشتریان است.

وی ادامه داد: برندها نقش اصلی را در بازار ایفا می کنند و iبه صورت طبیعی مشتری ها جذب برندهای نامدار می شوند و این پدیده در هر بازاری وجود دارد اما در بازار گردشگری این مسئله پررنگ تر است زیرا iبه عنوان یک مقصد جاذبه مطرح می شود.

وی افزود: در وقت خرید یک کالا قیمت و نوع کالا و کیفیت آن مشخص است اما در یک مقصد گردشگری این طور نیست ممکن است یک مقصد که ابعاد کمیتی یا سرمایه گذاری محدودی دارد مقصد موفق تری باشد تا مقصدی که iبه لحاظ تاریخی و اکوتوریستی غنی تر است.

جهانیان با اشاره iبه اینکه برندسازی مقصد گردشگری iبه معنای چگونگی ادراک ذهنی مصرف کنندگان از یک مقصد گردشگری است گفت:
برند سازی یک مقصد گردشگری تنها در مورد ابعاد یک لوگو یا شعار نیست بلکه در مورد بدست آوردن عناصر متمایز از مقصد در قالب برند و چگونگی ارتباط این عناصر از طریق اجزا برند است.

وی افزود: اجزا برند شامل هویت جوهره شخصیت تصویر و فرهنگ و .. مدیریت این اجزا در جهت ایجاد جایگاه منحصر بفرد از برند مقصد گردشگری در ذهن مصزف کننده است.

وی خاطرنشان کرد:توسعه برند یک استراتژی بازاریابی است که در آن شرکت محصول گردشگری موفقی که از نام برند و iبهره برده زا بازاریابی می کند.

وی ادامه داد: شرکت ها و سازمان ها با الگو برداری از شرکت های موفق و بومی سازی گامی موثر در حوزه توسعه برندسازی برداشته می شود تا iبه این وسیله بخشی از فرصت ها و وقت ها از دست رفته را جبران کنند.

معاون گردشگری با اشاره iبه افزایش استفاده از اینترنت در بین گردشگران گفت:برند سازی آنلاین یکی از مسائل مهم iبه شمار می رود که بایستی بیش ازپیش مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود:کشور ایران دارای جاذبه وپتانسیل فراوانی در حوزه گردشگری است که بسیاری از آن ها ناشناخته باقی مانده ایجاد برند مناسب گامی موثر در جهت معرفی ،رشد و توسعه هرچه بیشتر این مناطق و رونق هرچه بیشتر گردشگری کشور است./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.