گردشگری ابزار توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران و عراق است

معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگری ابزار توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران و عراق است و توسعه و تسهیل زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در این راستا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گردشگری ابزار توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران و عراق است

به گزارش ممتاز نیوز، علی‌اصغر شالبافیان امروز در همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق که در محل هتل پردیسان مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: از فرصت برگزاری این همایش نه فقط برای توسعه مناسبات مشترک با خراسان رضوی بلکه برای همه استان‌ها استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور عراق از هفته گذشته در ایران مهمان ما بوده‌اند و با بخش خصوصی و دولتی در استان‌های کردستان و کرمانشاه و اکنون در خراسان رضوی میزبانی این دوستان هستیم.

معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: میزبانی از مدیران شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری عراق بعد از این همایش نیز استمرار خواهد داشت و در هفته آینده در استان گلستان میزبان آن‌ها خواهیم بود.

شالبافیان با بیان اینکه مدیران کل برخی استان‌های کشور نیز در این همایش حضور دارند، یادآور شد: مسئولان انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی استان‌های تهران، اصفهان، تبریز، فارس و ایلام نیز در این همایش حضور دارند دارند و می‌توانند از این فرصت با هم‌افزایی برای توسعه مناسبات با مدیران کل استان‌ها استفاده کنند.

سعید ولی‌زاده، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی نیز با خیر مقدم به میهمان این همایش گفت: امیدوارم با برگزاری این همایش زمینه برگزاری تورهای گروهی در ایران به ‌ویژه خراسان رضوی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این گردهمایی رفاه و خدمات بیشتر به زائران عراقی است.

عزیز تمیمی نماینده شرکت‌های گردشگری عراق در ادامه ضمن قدردانی برای برگزاری این همایش،گفت: اشتراکات فرهنگی زیادی بین ایران و عراق وجود دارد که از آن‌ها برای تعامل بیشتر استفاده خواهد شد و منافع اقتصادی برای مردم هر دو کشور به دنبال خواهد داشت به همین دلیل لازم است که همکاری‌های بیشتری صورت گیرد.

گفتنی است که این همایش با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال برگزاری است و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران و عراق و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان وزارت امور خارجه و فعالان بخش خصوصی گردشگری در این همایش حضور دارند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.