گردش مالی صنعت لوازم خانگی ۶ میلیارد دلار اعلام شد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

چکیده: دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی از رشد ۱۵ درصدی صادرات لوازم خانگی و رسیدن آن به ۳۰۰ میلیون دلار خبرداد و گفت: ایتالیا، آلمان، آسیای میانه و خاورمیانه مشتریان لوازم خانگی ایرانی می باشند.

حبیب‌اله انصاری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: صنعت لوازم خانگی مهمترین صنعت است و گردش مالی آن به طور میانگین در ایران، ۶ میلیارد دلار است که چهار میلیارد دلار آن مربوط به لوازم خانگی انرژی‌بر و مابقی به ظروف، سرویس غذاخوری و لوازم ریز آشپزخانه مربوط است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌ خانگی ایران با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد نیاز کشور در حوزه لوازم خانگی از طریق تولیدات ملی تامین می‌شود، افزود: ۱۰۰ درصد نیاز کشور در مورد بعضی اقلام در داخل تامین می‌شود، ضمن اینکه یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه یخچال فریزر در داخل تولید می‌شود، در حالی که نیاز کشور به طور تقریبی یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه است.

وی تصریح نمود: کم‌اظهاری در بعضی اقلام چون یخچال در کنار قاچاق کالا به چشم می‌خورد؛ این در حالی است که سالانه حدود ۹۰۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی از حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

انصاری اظهار داشت: تلویزیون‌های ال.ای.دی و ال.سی.دی ساخت کشور نیز در بازار در کنار تلویزیون‌های قدیمی وجود دارند و سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه تولید می‌شود که البته توان تولید بیش از این‌ مقدار است و تقاضای بازار برای این کالا، دو میلیون دستگاه است.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی ایران از ۲۴ تا ۲۷ آبان سال جاری گفت: در این نمایشگاه بیش از سه هزار انواع لوازم خانگی مختلف داخلی و خارجی در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر، در این نمایشگاه؛ انواع یخچال، یخچال فریزر، فریزر، کولر، انواع ماشین لباسشویی، انواع ماشین ظرفشویی، انواع وسایل گازسوز، اجاق گاز، بخاری و سایر مایحتاج خانوارها عرضه می‌شود.

به گفته انصاری، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی با مشارکت ۱۶۵ شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ترکیه، چین، ژاپن، هنگ کنگ، فرانسه، ایتالیا، هلند و امارات  برگزار می‌شود.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌ خانگی ایران با بیان اینکه سال پیش صادرات انواع لوازم خانگی با رشدی ۱۵ درصدی به حدود ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است؛ افزود: لوازم خانگی ایران طی سال‌های پیش به کشورهایی همچون ایتالیا، آلمان، آسیای میانه و خاورمیانه از جمله عراق، افغانستان، تاجیکستان، ارمنستان و ‌آذربایجان صادر شده است.

وی اظهار داشت: امروز نگاه به تولید نمی‌تواند متکی به بازار داخل باشد و بازار داغ با نگاه تولید ملی برای استفاده ملی، نمی‌تواند برای توسعه رهگشا باشد؛ چراکه تولیدات از صحنه کشورها فراتر رفته است.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.