گردهمائی صدها هزارنفری عزاداران در مرقد امام/آغاز مراسم تا دقایقی دیگر

به گزارش خبرنگار مهر دقایقی دیگر بیست و سومین مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با حضور میلیونی عزاداران در حرم مطهرش شروع می شود و این درحالی است که جمعیت عزادار، از آزادراه ها و جاده های منتهی به حرم مطهر ، در حال پیوستن به اجتماع بزرگ عزاداران در بارگاه امام خمینی (ره) است.

کاروان عاشقان خمینی امسال هم از چند روز مانده به مراسم سالگرد از شهر و دیار به راه افتاده اند. برخی با کاروان و برخی نیز حتی با پای پیاده قدم کیلومتر ها راه آماده اند تا در سالگرد رحلت ملکوتی پدر پیرشان، بیعتی مجدد با انقلاب و راه امام داشته باشند.

به گفته فرماندهی ناجا این مراسم برای جمعیتی بیش از یک میلیون نفر تدارک دیده شده و در سه محور اجرایی، قضایی و انتظامی برنامه ریزی شده است .

ظرفیت های مختلف، اعم از حمل و نقلی و درمانی هم بکار گرفته شده و ایستگاههای صلواتی هم برپا شده است و قدم به قدم مقدم زائران را با پذیرایی، حتی جزئی، گرامی می دارند.

کلیه بیمارستان ها و مراکز درمانی اطراف حرم در جنوب تهران و شهر ری در آماده باش بسر می برند و مترو تهران نیز خدمات ویژه ای برای مراسم امروز در نظر گرفته است.

پیش بینی ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره) در خصوص تعداد زائران امسال حرم مطهر امام خمینی بیش از یک و نیم میلیون نفر است و شرکت های بیمه نیز کلیه زائران را تحت پوشش قرار داده اند. برای مراسم امسال صدها اندیشمند خارجی به همراه خبرنگارانی از خارج از کشور به تهران آمده اند تا پوشش بین المللی مراسم امسال را برعهده داشته باشند.

مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال امام از لحظاتی دیگر با سخنان سید حسن خمینی فرزند یادگار گرامی امام آغاز می شود و در پی آن ، همگان در انتظار استماع بیانات راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.