گردهمایی شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: گردهمایی گروه‌های مرجع شبکه‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد جوانان ۱۲ تا ۱۴ شهریورماه در استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محسن زارعی، با بیان اینکه این گردهمایی که همزمان با دوره توانمندسازی سمن‌های جوانان حوزه اشتغال و کارآفرینی برگزار می‌شود اظهارکرد: از گروه‌های مرجع و نمایندگان دبیرخانه‌های استانی آنها به منظور اعلام برنامه‌های نیمه دوم سال‌جاری توسط گروه مرجع به دبیرخانه‌های استانی و توجیه آنان دربارهٔ اجرایی‌کردن این برنامه‌ها دعوت به عمل آمده است.  
وی افزود: شبکه اندیشه‌ورزی شهید مطهری و اندیشه ورزی حضرت امام‌خمینی (ره) تحت عنوان اندیشه‌ناب، شبکه حجاب و عفاف تحت عنوان رایحه نجابت و شبکه اردوهای جهادی تحت عنوان طلایه‌داران جهاد به عنوان گروه‌های مرجع این موضوعات انتخاب شدند که در این گردهمایی به همراه نماینده دبیرخانه‌های استانی خود حضور دارند.  
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان دربارهٔ اهداف و لزوم تشکیل شبکه‌های اجتماعی تخصصی تاکیدکرد: این شبکه‌ها به صورت تخصصی و در زمینه موضوعات مربوط به جوانان و با اهداف ایجاد ارتباط و تعامل بین سمن‌ها و گروه مرجع، الگوبرداری و بهره‌برداری از ظرفیت گروه مرجع، تعریف برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی، حرکت منسجم و همسوی اعضای شبکه در راستای اهداف و برنامه‌های تعیین شده، افزایش توان سمن‌های فعال از طریق توانمندسازی و تبادل تجربیات، ارتقاء سطح آگاهی و بینش جوانان فعال در حوزه‌های تخصصی طراحی شده‌اند.  
زارعی با اشاره به اینکه گروه‌های مرجع با توجه به سوابق و فعالیت مفید آنها در سال‌های اخیر در این موضوعات انتخاب شده‌اند تشریح‌کرد: هر یک از این گروه‌ها در سطح کشور و در تمام استانها دبیرخانه دارند که این دبیرخانه ها به منظور تسهیل فرآیند ارتباط گیری بین اعضای شبکه، وظیفه ساماندهی و نظارت بر سیر عملیاتی برنامه های ابلاغی به سمن ها در استانها را عهده دار می باشند. همچنین دبیر خانه ها پل ارتباطی میان سمن های تخصصی با گروه های مرجع و در نهایت با وزارتخانه می باشند./ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.