گردهمایی معاونان بازسازی و مسکن روستایی کل کشور در گیلان پایان یافت

۱۸اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار ایرنا در این گردهمایی موضوع ˈ الزامات جابه جایی روستا ˈ پیگیری و تجربه محققان و پژوهشگران در این زمینه و همچنین نحوه ساخت موزه میراث روستایی گیلان مطرح شد.

موسس موزه میراث روستایی گیلان در حاشیه برگزاری گردهمایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: روستاها دارای دو عملکرد اجتماعی و تولیدی می باشند که باید حتما در بحث جابه جایی روستاها به این دو مقوله توجه شود.

دکتر ˈ محمود طالقانی ˈ افزود: متاسفانه در صورت نادیده گرفتن دو مقوله یادشده در بحث جابجایی روستا ، تنها شهرکی فاقد هرگونه نشان روستا و هویت برجا خواهد ماند.

وی بیان کرد: بایستی دیدگاه اجتماعی، فرهنگی و کالبدی همراه هم در مبحث جابجایی روستاها مد نظر قرار گیرد.

طالقانی در این گردهمایی مبین تجربه ساخت موزه میراث روستایی گیلان ( تنها اکوموزه خاورمیانه) و نتایج طرح پژوهشی فن ساخت خانه در فرآیند جابجایی مسکن روستایی روستای رودبار شهرستان بهشهر بود.

همچنین در گردهمایی یادشده؛ طرح پژوهشی ارزیابی اقتصادی منابع مالی مسکن و ساخت و سازهای روستایی در بازسازی های مهم کشور و تحلیل مشارکت روستاییان در طرح بازسازی مناطق روستایی و راهکارهای ارتقا مشارکت مطرح شد.

گردهمایی سالانه معاونان و کارشناسان حوزه بازسازی و مسکن روستایی کشور با تاکید بر الزامات جابه جایی روستا از روز سه شنبه در موزه میراث روستایی گیلان آغازشد و امروز عصر به کار خود پایان داد.ک/۳

۱۸۸۱/۶۹۵

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.