گردهمایی مهارت های زندگی در مدینه منوره برگزار شد

بیش از ۳۰۰ زوج جوان با حضور در ˝گردهمایی مهارت های زندگی ˝در بعثه مقام معظم رهبری در شهر رسول الله (ص) به دینداری ، سازش در زندگی و ساختن یکدیگر توصیه شدند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، بیش از ۳۰۰ زوج جوان که هم اکنون توفیق حضور درمدینه منوره را در آغاز زندگی خود دارند، روز شنبه با حضور در “گردهمایی مهارت های زندگی “در بعثه مقام معظم رهبری در شهر رسول الله (ص) به دینداری، سازش در زندگی و ساختن یکدیگر توصیه شدند.

در این مراسم بعد از اجرای تواشیح و سرود خوانی مذهبی در گرامی داشت اعیاد شعبانیه، حجت الاسلام و المسلمین ” نجف نجفی روحانی ” نماینده بعثه مقام معظم رهبری درمدینه منوره در سخنانی به بیان ، تشریح و تبیین هفت مهارت اساسی زندگانی مشترک پرداخت.

وی که خود سال‌ها قاضی دادگاه‌ها و استاددانشگاه بوده است، نخستین مهارت لازم برای داشتن یک زندگانی مشترک شاد و پویا و مستحکم را ” آرامش بخشی – محبت – صداقت و فعالیت ” برشمرد و از زوج‌های جوان خواست تا زندگانی خود را با احترام به پیش ببرند و پیوسته تبادل محبت به یکدیگر داشته باشند.

حجت الاسلام نجفی روحانی در تشریح و تبیین دومین مهارت زندگی گفت که زن و مرد در زندگانی مشترک خود باید برای ” پایدار سازی زندگی ” تلاش کنند و دراین مسیر باید هم سازش داشته باشند و هم در جاهایی که لازم است از موضع خود کوتاه بیایند.

وی تاکید کرد که اگر مومن دراین دنیا زندگانی خوب و سالم و صادقی داشته باشد، قطعا در آخرت نیز رستگار خواهد بود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره سومین مهارت لازم برای زندگانی خوش و موفق را ” نگاه آسمانی ” داشتن به مسایل و تلاش برای رضای خدا در همه ی زمینه ها در زوجین و بخصوص خانواده دانست.

وی در این بخش از سخنانش به زوج های جوان توصیه کرد که برای بستگان خود که به سبب ازدواج با آن‌ها فامیل شده‌اند، احترام ویژه قایل باشند و گفت که پدر همسر، مانند پدر خود انسان و مانند معلم، سه پدری هستند که احترام به آن‌ها دردین مبین اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و همین‌طور است مادر همسر و دیگر بستگان او که شایسته است همیشه مورد احترام قرار بگیرند.

چهارمین مهارت توصیه شده از سوی حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی عنوان ” ایجاد طراوت و حلاوت در زندگی ” را داشت و وی در توضیح آن گفت : شیرینی زندگانی باید ابدی و نه محدود به یک ماهی باشد که به نام “ماه عسل” شهرت یافته است.

وی ” عیب پوشی و زینت بخشی ” را پنجمین مهارت لازمی دانست که زوج‌ها به‌خصوص زوج های جوان باید خود را به آن مجهز کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی خاطراتی از دوران قضاوت خود در دادگاه‌ها از جمله در رسیدگی به مسایل خانوادگی را بیان کرد و از زوج‌های جوان خواست تا آنهایی که به پدر و مادر همسرخود علاقه ویژه دارند ، دستهای خود را بلند کنند که نتیجه این کار، اکثریت بزرگی در خانم ها بود که برعکس خرده فرهنگ‌ها، ابراز داشتند که به مادر شوهر وخواهر شوهر خود احترام بسیار قائل هستند و مادر شوهر را همانند مادر خود و خواهر شوهر را نیز مانند خواهر خویش دوست می‌دارند.

ششمن مهارت زندگی از نگاه نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره ” تلاش دائمی برای شیرین کردن زندگانی ” عنوان داشت.

وی در تشریح آن گفت: زوجین باید همیشه برای هم ، خوش بو – خوش رو و خوش پوش باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی تاکید کرد که بر این مهم در اسلام بسیار تاکید شده است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره به زوج های جوان ” مقایسه کمال بخش ” را به‌عنوان هفتمین کلید خوشبختی زندگی معرفی کرد و گفت که زوجین باید در زمینه معنویات به هم کمک کنند تا همیشه در مسیری صعودی قرار داشته باشند و در زندگانی اقتصادی نیز ضمن تلاش ، بنا را بر سازش و مدارا قرار دهند.

در پایان این گردهمایی به زوج های جوان به برکت اعیاد شعبانیه و به عنوان تبرک سفر، هدیه‌ای معنوی ازطرف بعثه مقام معظم رهبری به آن‌ها اهدا شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.