گردهمایی نخبه های هنری در تالار وحدت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

گردهمآیی هنرمندان، دانشجویان و استعدادهای برتر رشته های هنری کشور و مسئولان بنیاد ملی نخبگان با حضور رئیس سازمان صدا و سیما در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ، سخنرانی آقای ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما و خانم سلطان خواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان از برنامه های این همایش بود.

خانم سلطان خواه رئیس بنیاد ملی نخبگان، شناسایی، حمایت و پشتیبانی و کمک iبه نقش آفرینی و اثرگذاری بیشتر نخبگان هنری  و استفاده از نظرات استعدادهای برتر و نخبه هنری را از اهداف برگزاری این گردهمآیی برشمرد.معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت : نخبگان هنری نقش مهمی در ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد iبه نفس در کشور دارند.
سلطان خواه با بیان اینکه دغدغه های هنرمندان را باید شناسایی و iبه آن رسیدگی کنیم افزود: توانمندی داخلی ارزشمند ترین چیزی است که هنرمند متعهد iبه آن دست می یابد.
وی اضافه نمود: هنرمند متعهد با این سلاح و ابزار همه سختی ها و راه های پر پیچ و خم را پشت سر می گذارد و رشد و تعالی خود، ملت و جامعه را تضمین می نماید.
سلطان خواه با اشاره iبه اینکه سطح پرواز ملت را اراده و باور آن ملت تعیین می نماید گفت: داشتن توانمندی و باور داخلی لازمه داشتن سقف پرواز لایتناهی و رسیدن iبه آرمان های یک ملت است و علم و هنر دو بال آن است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه هنر از جنس علم است افزود: خدا خمیر مایه هنر را در وجود انسان iبه عنوان موهبت الهی قرار می دهد.
وی اضافه نمود : استعدادهای برتر و نخبگان هنری تکلیف و مسئولیت دارند هنر متعالی را در روح یک ملت و نخبگان آن بدمند.

 در این مراسم از سرود ملی نخبگان با اجرای گروهی ارکستر سمفونیک رونمایی شد.
همچنین تعدادی از هنرمندان برجسته رشته های مختلف هنری در این گردهمآیی نظرات خود را در عرصه های مختلف هنری بیان نمودند.
علیرضا افتخاری، خواننده؛ پروانه معصومی، هنرپیشه؛ جلیل رسولی، خوشنویس؛علی اکبر صادقی، نقاش؛ احمدرضا معتمدی، نویسنده و کارگردان و عضو کمیته سینمایی شورای عالی انقلاب فرهنگی ؛ حسن ریاحی آهنگساز سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و عضو شورای عالی موسیقی صدا و سیما؛ محمد میرکیانی ، نویسنده و سعید توکل ،تهیه نماینده برنامه های رادیویی از کسانی بودند که در این همایش درباره هنر سخنرانی و دیدگاههای خود را بیان نمودند.

 


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.