گرد و غبار دید افقی در قصرشیرین را کاهش داد

‘محمد احمدی’ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: هم اکنون میزان دید افقی در شهرستان قصرشیرین سه هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم و پاک کمتر می باشد که این امر نشان از آلودگی هوای این شهرستان مرزی دارد.

وی دمای فعلی هوای این شهرستان را ۳۶ درجه سلسیوس بالای صفر اعلام کرد و افزود: دمای هوا نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش داشته است.

احمدی با بیان اینکه پیش بینی می شود که گرد و غبار در ساعات آینده روز جاری نیز ادامه یابد، اضافه کرد: یک کانون جدید طوفان در بیابان های کشور عراق شکل گرفته که احتمال زیاد طی ۲۴ ساعت آینده آسمان استان کرمانشاه بویژه شهرستان های مرزی قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب را در بر خواهد گرفت.

وی در خصوص میزان دید افقی در دو شهرستان گیلانغرب و سرپل ذهاب در روز جاری گفت: میزان دید افقی ناشی از گرد و غبار در شهرستان سرپل ذهاب هم اکنون پنج هزار متر و در گیلانغرب ۹ هزار است و در بخش مرزی سومار به هفت هزار متر رسیده است..

گرد و غبار موجود در هوای منطقه قصرشیرین نتیجه طوفانهای شن در بیابان های کشور عراق است که پس از چند روز وارد آسمان شهرهای مرزی کشورمان شده و موجب آلودگی هوای این شهرها و دیگر شهرهای کشور می شود.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان قصرشیرین همچون گذشته از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی خواست به دلیل آلودگی شدید هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کرده و در صورت لزوم حتما از ماسک استفاده نمایند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق یکی از شهرهای مرزی کشور است که در طول سال بارها با آلودگی ناشی از پدیده گرد و غبار مواجه بوده است.

۱۲۳۴/۹۱۰۲/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۴۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.