گرفتار شدن رئیس اطلاعات قطر در قاهره با کیف‌های پر از پول

رئیس اطلاعات قطر چند روز قبل از برگزاری دور اول انتخابات در مصر با کیف‌های پر از پول در فرودگاه قاهره به دست نیروهای امنیتی فرودگاه گرفتار شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری الشرق الجدید، منابع مطبوعاتی اعلام کردند که شب یک شنبه ۲۰ می ماه جاری فردی قطری با مجموعه کیف هایی بزرگ وارد فرودگاه قاهره شد.

سفیر قطر در مصر در فرودگاه منتظر این فرد بود و می خواست در یک “مأموریت دیپلماتیک” کیف ها را بدون بازرسی از فرودگاه خارج کرده وتحویل بگیرد، اما چون موضوع با وزارت خارجه مصر هماهنگ نشده بود، بخش های امنیتی فرودگاه اصرار داشتند که کیف ها باید بازرسی شوند.

بعد از بازرسی کیف ها و مشخص شدن وجود میلیون ها دلار در داخل آنها سفیر قطر مجبور شد تا ماهیت مهمان خود را رو کند، او “احمد ضیف” مدیر اطلاعات قطر بود که این میزان از اموال نقدی را شخصا برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به قاهره آورده بود.

میزان بالای آراء احمد شفیق نشان می دهد که هزینه های زیادی برای پیروزی وی در انتخابات صورت گرفته و بخش عمده ای از این هزینه ها را عربستان سعودی و قطر متقبل شده اند. “مصطفی الغنیمی”، از اعضای دفتر ارشاد جماعت اخوان المسلمون در مصاحبه با روزنامه المصری الیوم تاکید کرد که نتایج انتخابات اخیر صرف اموال هنگفتی در جریان این انتخابات با هدف پیروزی احمد شفیق را به اثبات رساند و جای هیچ شک و تردیدی نسبت به این موضوع باقی نگذاشت.

وی افزود: نمی‌توان حتی میزان اموال هزینه شده در حمایت از احمد شفیق را حدس زد، اما اطمینان داریم که ده‌ها میلیارد دلار برای حمایت از وی و تلاش برای پیروزی شفیق وارد مصر شده است.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.