گروهک های تروریستی به طور کامل ازمرزهای ایران عقب نشینی کرده اند

‘عیسی قنبری’ روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با عنوان اینکه مرزهای استان هم اکنون در آرامش کامل قرار دارند، افزود: ‌سال گذشته در نتیجه مقابله بی امان نیروهای سپاه، مرزبانی و نیروی انتظامی با اشرار و گروهک های ترویستی، این گروه ها تلفات سنگینی را متحمل شده و مجبور شده اند از مرزهای ایران فاصله بگیرند.

وی اظهار داشت: هم اکنون افزون بر ۸۰ درصد از مرزهای جمهوری اسلامی زیر پوشش مرزبانان قرار دارد و بقیه مرزها نیز به طور کامل کنترل می شود.

قنبری ادامه داد: سرکوب و مقابله با حرکت های تروریستی، امنیت پایداری را در منطقه ایجاد کرده چنانکه هیات های عراقی و ایرانی بدون هیچ دغدغه ای از مناطق صفر مرزی بازدید می کنند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان غربی از اجرای قانون حریم امنیتی مرزها خبر داد و گفت : بر اساس این قانون، ایجاد امنیت در مناطق ممنوعه مرزی در اولویت قرار گرفته و شرایط امنی برای سکونتگاه های مرزی ایجاد می شود و مردم این مناطق براحتی می توانند به فعالیت اقتصادی بپردازند.

وی افزود : این قانون زیر نظر شورای عالی امنیت ملی و توسط کمیسیون مبارزه با قاچاق استان به صورت جدی اجرا می شود.

قنبری گفت: در اجرای این قانون اعتبارات قابل توجهی نیز برای مستقر ساختن دستگاه های الکترونیکی ، ایجاد موانع از قبیل سیم خاردار ، برجک های دیده بانی و نیوجرسی اختصاص یافته است.

وی افزود : با مجهز شدن نوار مرزی به این سامانه ها و دستگاه های الکترونیکی فرصت هرگونه تحرک از اشرار و گروه های تروریستی گرفته می شود.

وی ادامه داد: ‌آذربایجان غربی در زمان خاضر از امنیت کامل برخوردار است و تمامی توطئه ها و نقشه های گروه های تروریستی ناکام مانده است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: استقامت و شجاعت نیروهای مسلح اعم از نظامی ، انتظامی و سپاه، فرصت هرگونه تحرک را از اشرار مسلح گرفته و ضربات سختی را بر مقرها و نیروهای انسانی گروهک های تروریستی وارد کرده است .

/۵۰۸/۸۱۳۵/۵۸۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۲۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.