گروهک تروریستی در سیستان و بلوچستان منهدم و ۳۵۰کیلو مواد منفجره کشف گردید

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

وزیر اطلاعات خبر داد:

انهدام گروه تروریستی در شرق، کشف ۳۵۰کیلو مواد منفجره در سیستان

ایران > دولت – ممتازنیوز:
وزیر اطلاعات از انهدام یک گروه تروریستی، بازداشت شماری جنایتکار تروریست و کشف بیش از ۳۵۰ کیلو گرم مواد منفجره در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمود علوی در نشست خبری گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در عملیات پیچیده اطلاعاتی در تاریخ ۱۶ و ۲۲ بهمن با همکاری و اقدام مشترک قرارگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی و نیز با همکاری مردم منطقه چند مقر یک گروهک تروریستی را منهدم و شماری از تروریست‌ها را دستگیر کردند.

وی افزود: افراد بازداشت شده در جنایات متعددی به ویژه در شهادت چند نفر از معلمان مظلوم منطقه بلوچستان، ترور نیروهای نظامی و انتظامی منطقه و بمب‌گذاری‌های کنار جاده ای نقش داشتند.

وزیر اطلاعات میزان مواد منفجره کشف شده را بیش از ۳۵۰ کیلوگرم اعلام و اضافه کرد: در صورتی که این مواد منفجره کشف نمی‌شد امکان اقدام تروریستی برای این گروه فراهم می‌شد و می‌توانستند آسیب فراوانی به شهروندان و مردم عزیز بزنند که به یاری خدا، عنایات امام زمان (عج) و همکاری مردم عزیز در منطقه بلوچستان، این مجموعه تروریستی شناسایی و منهدم شد.

علوی با قدردانی از مردم بلوچ در مناطق سراوان ، راسک و سرباز تصریح کرد: جنایتکاران تروریست بدانند اکنون فقط نیروهای نظامی و امنیتی نظام در مقابلشان نیستند، بلکه اکنون مردم سیستان و بلوچستان اعم از سنی و شیعه در مقابلشان قرار دارند.

وی افزود: متأسفانه هدف این جنایتکاران فقط افراد شیعه نبودند بلکه اهل سنت را نیز به علت همراه نشدن با آنان و همراهی کردن با نظام مقدس جمهوری اسلامی هدف قرار داده‌اند و به همین علت مردم سیستان و بلوچستان اعم از سنی و شیعه در مقابل آنان قرار دارند.

وزیر اطلاعات گفت:‌ برای جنایتکاران تروریست، شیعه و سنی تفاوتی نمی‌کند همچنان که برای همتایان داعشی آنان تفاوتی ندارد و علمای شیعه و سنی را با گلوله‌های خود هدف قرار می‌دهند.

  • همکاری مردم بلوچستان برای دستگیری تروریست‌ها

وی افزود: در سیستان و بلوچستان هم جنایتکاران هدفشان فقط شیعیان نبودند بلکه عزیزانی از اهل سنت را نیز به شهادت رساندند و اکنون همکاری مردم بلوچستان به‌ویژه اهل سنت در کشف این مجموعه به علت نفرت خاص مردم از این حرکات تروریستی است.

علوی گفت: مردم این منطقه علاوه بر اینکه تروریست‌ها را قاتل عزیزان خود می‌دانند، آنان را مانعی برای رشد و توسعه این منطقه تلقی و تأثیرآنها را در محرومیت این منطقه به‌خوبی ارزیابی می‌کنند.

وی اضافه کرد: به همین علت مردم منطقه از تروریست‌ها نفرت دارند و با نیروهای امنیتی همکاری کاملی می‌کنند که در این عملیات نیز نقش قابل تقدیری داشتند.

  • حمایت فرا مرزی از تروریستها

وزیر اطلاعات گفت: مردم ما می‌دانند گرچه این جنایات تروریستی در مرزها روی می‌دهد، اما عناصر فرامرزی از تروریست‌ها حمایت، و تروریست‌ها برای آنان مزدوری می‌کنند.

علوی افزود: انتظاری که از کشورهای همسایه اعم از حکومت، دولت و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها داریم این است که برای مقابله با گروه‌های تروریستی همکاری کنند و عناصر جنایتکار را که در خاکشان استقرار یافته‌اند و مرتکب جنایت می‌شوند، مهار با آنان برخورد کنند، زیرا اگر یک نقطه ناامن شود ناامنی به دیگر نقاط نیز سرایت می‌کند.

وی اضافه کرد: همانطور که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنصری از عناصر مرتبط با کشورهای همسایه اجازه اقدام علیه امنیت همسایگان را نمی‌دهد این حق را برای خود قائل است که انتظار داشته باشد کشورهای همسایه نیز در اقدام متقابل به عناصر تروریست و جنایتکار اجازه برهم زدن امنیت ایران را ندهند.

وزیر اطلاعات در پایان از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و استاندار استان سیستان و بلوچستان و دستگاه‌های قضایی این استان و نیز از بزرگان و ریش‌سفیدان منطقه بابت همکاری در انهدام چند مقر گروهک تروریستی در جنوب شرق کشور قدردانی کرد.

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.