گروه‌بندی در مترو

جام جم آنلاین: بالاخره نسخه RTM ویندوز ۸ نیز ارائه شد که در این نسخه امکانات جدیدتری نسبت به نسخه‌های آزمایشی به آن اضافه شده است.

یکی از تغییراتی که از ابتدا در این نسخه از ویندوز مشاهده شد، حذف منوی استارت و اضافه‌شدن صفحه شروع یا همان محیط مترو به آن بود.

اگر با برنامه‌های مدیریت دسکتاپ در ویندوز آشنایی داشته باشید احتمالا برنامه‌هایی را که برای گروه‌بندی آیکون‌ها روی دسکتاپ ویندوز کاربرد دارند، می‌شناسید! با اضافه‌شدن مترو به ویندوز ۸، استفاده از این قابلیت در این ویندوز نیز احساس می‌شد و برنامه‌نویسان این نسخه از ویندوز نیز برای راحتی کاربران، تمام ابزار لازم جهت گروه‌بندی برنامه‌ها در صفحه شروع را در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

در ادامه شما را با چگونگی انجام این کار آشنا می‌کنیم تا براحتی بتوانید برنامه‌های مورد علاقه خود را در گروه‌های مختلف دسته‌بندی کنید و نام دلخواهتان را نیز به هر گروه اختصاص دهید.

به‌ این ترتیب می‌توانید مجموعه نرم‌افزارهای آفیس را در گروه خودش جای دهید یا برای هریک از نرم‌افزارهای گرافیکی یا برنامه‌های مربوط به گشت‌وگذارهایتان در اینترنت، گروه مجزایی را ایجاد کنید:

۱ ـ در اولین مرحله ‌باید صفحه شروع را فراخوانی کنید که برای انجام این کار نیز هیچ روشی ساده‌تر از فشاردادن کلید Windows از روی صفحه‌کلید نیست.با فشار این کلید فرقی نمی‌کند کجای سیستم‌عامل هستید و چه برنامه‌ای فعال است؛ بسرعت صفحه شروع ویندوز برای شما نمایش داده می‌شود.

۲ ـ پس از نمایش صفحه شروع، نشانگر ماوس خود را به گوشه پایین ـ سمت راست صفحه بکشید تا دکمه کوچکی که به شکل علامت منها (ـ) است نمایش داده شود. حالا روی این دکمه کلیک کنید تا عملیات کوچک‌نمایی روی صفحه شروع اجرا شود و تمامی کاشی‌های موجود برای شما به نمایش درآید.

۳ ـ در این حالت مشاهده می‌کنید کاشی‌های برنامه‌های نصب‌شده روی سیستم‌ عامل براحتی نمایش داده شده و به‌طور هوشمند نیز توسط سیستم‌عامل در گروه‌های مختلف دسته‌بندی شده‌ است. در ادامه برای نامگذاری این گروه‌ها و تغییر در برنامه‌های اختصاص یافته به هر گروه ‌باید نشانگر ماوس را روی گروه موردنظر ببرید سپس کلیک‌راست ماوس خود را فشار دهید.

۴ ـ در این مرحله دکمه‌ای با عنوان New Group در گوشه پایین ـ سمت چپ صفحه ‌نمایش مشاهده می‌کنید که با کلیک روی آن و تایپ نام دلخواه خود می‌توانید اختصاص نام به گروه انتخابی را به اتمام برسانید.

۵ ـ پس از اتمام عملیات نامگذاری می‌توانید با کشیدن و رهاکردن کاشی‌های موردنظرتان در هر یک از گروه‌ها، عملیات انتقال نرم‌افزارهای موردنظر به هر گروه را نیز به انجام برسانید و در نهایت از صفحه شروع گروه‌بندی‌شده خود لذت ببرید! (جام جم – ضمیمه کلیک)

امیر عصاری


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.