گروه‌های مسلح در لیبی امروز مدیر دفتر قذافی را به مقامات این کشور تحویل می‌دهند

۰۱م آذر ،

شبکه الجزیره از موافقت گروه‌های مسلح لیبیایی با تحویل مدیر دفتر دیکتاتور مخلوع لیبی به مقامات این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، گروه‌های مسلح لیبیایی با تحویل “احمد رمضان الاصیبعی”، مدیر دفتر معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی به مسئولان لیبیایی موافقت کردند.

براساس اظهارات یک منبع معتبر، احمد رمضان الاصیبعی قرار است امروز (چهارشنبه) تحویل مقامات لیبیایی شود.

این منبع افزود: در حال حاضر مقدماتی در طرابلس پایتخت لیبی برای تحویل مدیر دفتر قذافی فراهم شده تا به این وسیله روند تحقیق در خصوص چهره‌های رژیم قذافی در ۴۲ ساله قبل تکمیل شود.

همچنین منبع مذکور اعلام کرد که الاصیبعی و عبدالله السنوسی، رئیس سازمان اطلاعات رژیم قذافی در حقیقت به مثابه جعبه سیاه قذافی به شمار می‌روند.

الاصیبعی جزء لیست کسانی است که با السنوسی و ابوزید دورده، رئیس سابق سازمان امنیت خارجی لیبی و مصطفی الخروبی، یکی از دوستان قذافی توسط مقامات تازه لیبیایی دستگیر شده‌اند.

همچنین پیش بینی می‌شود که مسئولان تحقیقاتی لیبی بازخواست الاصیبعی در خصوص بخشی از مسائل پیچیده مربوط به رژیم قذافی، پرونده‌های اموال لیبی، معاهدات تسلیحاتی و اشخاص مفقودالاثر در دوره حکومت قذافی که جزو بازداشت‌شدگان آن زمان بودند، آغاز کنند.

الاصیبعی پیشتر نام کسانی را که به عقیده وی در ترور امام موسی صدر و همراهانش در سال ۱۹۷۸ در سفرش به لیبی دست داشته‌اند فاش کرده بود.

وی همچنین در خصوص انفجار هواپیمای آمریکایی در سال ۱۹۸۸ نیز به شبکه الآن اعلام کرده بود که قذافی طراح عملیات انفجار بود و السنوسی نیز بر این عملیات تا زمان اجرای آن به دستور قذافی نظارت کامل داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.