گروه دوستی پارلمان ترکیه اوایل مهرماه به تهران سفر می‌کند

رئیس کارگروه دوستی ایران،‌ترکیه، گرجستان، قبرس و مولداوی گفت: گروه دوستی پارلمان ترکیه اوایل مهرماه به تهران سفر خواهند کرد.

موید حسینی صدر نماینده خوی با اشاره به تعیین گروه‌های دوستی بین‌المللی در مجلس به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ بنده به عنوان رئیس کارگروه دوستی ایران،‌ ترکیه، گرجستان، قبرس و مولداوی انتخاب شدم.

وی تصریح کرد:‌ همچنین پزشکیان( تبریز، آذرشهر و اسکو)، فتاحی (ارومیه)، حسن‌نژاد( مرند)، آقایی (سلماس)، بیگی و عیسی‌زاده (میاندوآب،شاهین‌دژ، تکاب)، قره سید رومی (تبریز،‌آذرشهر و اسکو)، دهقانی (ورزقان)، علیپور (ماکو)، شبیری (هشترود) و افخمی (ملکان) نیز به عنوان اعضای این کارگروه انتخاب شدند.

حسینی صدر از سفر گروه دوستی پارلمان ترکیه به کشورمان خبر داد و گفت: این گروه اوایل مهرماه سال جاری جهت دیدار با همتایان خود در مجلس شورای اسلامی به تهران سفر خواهند کرد.

نماینده خوی در مجلس در ادامه اظهار داشت: با ظرفیتی که گروه‌های دوستی پارلمانی کشورها دارند می‌توانند در ارتقا سطح روابط همه جانبه کشورها موثر باشد.

وی با بیان اینکه دبیر شورای اجرایی بین‌المجالس نیز هستم، خاطرنشان کرد:‌ با توجه به ظرفیت‌های بین‌المللی که در اختیارمان‌ قرار دارد می‌توانیم در افزایش روابط دیپلماتیک و غیردیپلماتیک بین کشورهای ترکیه، گرجستان، قبرس و مولداوی با جمهوری اسلامی ایران بهره ببریم که امیدواریم آینده خوبی در انتظار این کارگروه قرار داشته باشد.

گفتنی است؛ کارگروه‌های دوستی بین‌المللی مجلس شورای اسلامی ایران عصر روز گذشته انتخاب شدند که براساس آن اعضای کارگروه‌های دوستی بین ایران و سایر کشورها تعیین و معرفی شدند؛ این کارگروه‌ها وظیفه دارند در راستای افزایش سطح روابط دوجانبه بین کشورهای مختلف فعالیت کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.