گروه مرگ برای بسکتبال ایران یا قرعه ای مناسب؟

۱۶خردادماه،

تیم ملی بسکتبال ایران برای قهرمانی در آسیا باید در دور مقدماتی با چین و کره جنوبی مبارزه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در نگاه اول تیم ملی بسکتبال ایران در گروه مرگ قرار گرفته اما همگروهی با چین و کره جنوبی گروهی دشوار اما قرعه ای مناسب برای آسمان خراش های ایرانی است.

با توجه به برنامه ریزی‌های کنفدراسیون بسکتبال آسیا، تیم های حاضر در مسابقات قهرمانی قاره کهن در چهار گروه چهارتیمی حاضر می شوند که از هر گروه سه تیم به مرحله بعدی صعود می کنند؛ یعنی هیچ کدام از سه تیم قدر آسیا که در گروه سوم برابر هم به میدان می روند حذف نخواهند شد که بخواهیم گروه C را به نام “مرگ” یاد کنیم.

با این قرعه می توان گفت گروه ایران دشوار اما قرعه اش مناسب است چرا که سه تیم راه یافته از گروه سوم باید در مرحله دوم با سه تیم اول گروه چهارم مبارزه کنند؛‌ سه تیمی که از بین بحرین،‌ هند،‌ قزاقستان و یک تیم از آسیای جنوب شرق انتخاب خواهند شد که این رقابت نیز برای ایران مناسب خواهد بود. آسمان خراش‌های ایران تا مرحله یک چهارم پایانی نیز به چین و کره نمی خورند و باید با یکی از تیم های گروه دیگر مبارزه کنند.

این شرایط ادامه پیدا می کند تا مرحله نیمه نهایی که ایران با هم گروه های خود در مرحله مقدماتی روبه رو خواهد شد که در صورت موفقیت چین، ایران و کره تا مرحله نیمه نهایی،‌ یکی از این دو تیم حریف ایران در نیمه نهایی خواهند بود.

به گزارش ایسنا،‌ با این شرایط می توان نتیجه گرفت که تیم ملی در گروه مرگ قرار ندارد و در دشوار ترین گروه قرار گرفته اما قرعه مناسبی دارد.

گروه‌بندی مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: تایوان، اردن، فیلیپین و عربستان

گروه B: هنگ کنگ، قطر، ژاپن، لبنان

گروه C: ایران، چین، کره‌جنوبی و یک تیم از جنوب شرق آسیا

گروه D: قزاقستان، هند، بحرین و یک تیم از جنوب شرق آسیا

بیست و هفتمین دوره بسکتبال جام ملت‌های آسیا از ۱۰ تا ۲۰ مرداد در فیلیپین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.