گروه منتخبین جشنواره موسیقی جوان در فجر می‌نوازند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

در بخش نسل دیگر جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر

گروه منتخبین هفتمین جشنواره موسیقی جوان در بخش نسلی دیگر بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گزارش ممتاز نیوز و به نقل از روابط عمومی بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر، گروه منتخبین جشنواره موسیقی جوان به سرپرستی رامین روشندل در بخش غیر رقابتی نسلی دیگر حضور دارد و آثار آهنگسازان جوان موفق را می‌نوازد.

روشندل در این باره گفت:برخی از برگزیدگان هفتمین دوره جشنواره موسیقی جوان که شهریورماه برگزار شد، در گروه منتخبین گرد هم آمده‌اند. این اشخاص نفرات اول تا سوم این جشنواره می باشند که هر کدام در زمینه موسیقی حرفی برای گفتن دارند.

به گفته این هنرمند، گروه منتخبین جشنواره جوان، آهنگ‌هایی از آهنگسازان جوان و به‌نام کشورمان از جمله هنرمندانی چون احسان ذبیحی فر، سیامک جهانگیری،محمدرضا ابراهیمی عیسی غفاری و امیر عباس ستایشگر را برای اجرا در جشنواره انتخاب کرده‌اند تا به راستی نماینده جوانان موسیقی کشورمان باشند.

بر اساس توضیحات این نوازنده، هر کدام از اعضای گروه، در جشنواره موسیقی فجر تک‌نوازی هم خواهند داشت.

به گفته این هنرمند جشنواره موسیقی فجر می‌تواند فرصت مغتنمی برای جوان‌ترها باشد و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان موسیقی هم امکان حضور در جشنواره را داشته باشند، هم به عنوان مخاطب اجرای گروه‌های دیگر را دنبال کنند.

روشندل، ضمن تاکید بر این نکته که متاسفانه بعضی از جشنواره‌ها بعد از برگزاری برگزیدگان خود را رها می‌کنند، افزود: خوشبختانه جشنواره موسیقی فجر با ایجا بخش نسلی‌دیگر زمینه حمایت از هنرمندان جوان و توانمند را فراهم کرده است.

او با اشاره به این نکته که سال ۱۳۸۶ در بخش جوان جشنواره فجر حضور داشته، گفت: بخش جوان جشنواره از جمله بخش‌های غیر رقابتی اما بسیار موثر جشنواره بود که می‌توانست با معرفی گروه‌ها یا هنرمندان جوان زمینه را برای رشد آنها و حضورشان در عرصه حرفه‌ای فراهم کند. اگرچه این بخش از جشنواره حذف شده اما به نظر می‌رسد نسلی‌دیگر به نوعی راه بخش جوان جشنواره را ادامه می‌دهد و در جهت همان اهداف است.

روشندل ضمن تاکید مجدد بر لزوم و فواید همراهی جوانان و بخصوص دانشجویان با جشنواره موسیقی فجر تاکید کرد: این جشنواره برای دانشجویان و هنرآموزان رشته موسیقی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امیدوارم شرایطی فراهم شود که این اشخاص بتوانند با تسهیلاتی ویژه اجراها را ببینند و به طور مثال بلیط نیم‌بها بهره‌مند شوند.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۴ بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

علاقمندان می توانند خبرها این دوره از جشنواره موسیقی را در پایگاه اینترنتی جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com ملاحظه کنند.

 

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.