گروه همایون به ویتنام می‌رود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

به مناسبت چهلیمن سال روابط فرهنگی ایران و ویتنام

سرپرست و آهنگساز گروه سنتی ˝همایون˝ از سفر این گروه به ویتنام خبر داد و گفت: گروه ˝همایون˝ به مناسبت چهلیمن سال روابط فرهنگی ایران و ویتنام به این کشور سفر می کند.

مهران مهرنیا؛ سرپرست و آهنگساز گروه سنتی “همایون”، در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، گفت: گروه همایون در تاریخ ۲۵ سپتامبر مصادف با دوم مهرماه سال به کشور ویتنام سفر می کند تا در این کشور به اجرای کنسرت بپردازد.
این نوازنده تار و سه تار در ادامه گفت: در این کنسرت ها؛ که به مدت چهار شب اجرا خواهد شد امیر اثنی عشری خواننده گروه است ، شهرام صارمی (کمانچه)، میر فرساد ملکی نیا( دف، تنبک و تنبور)، سپهر بحرایی( تنبور)، و خودم نوازندگی تار را به عهده خواهیم داشت.
مهرنیا در ادامه گفت: قطعاتی که در کنسرت به اجرا در می آید از ساخته های خودم بوده و در دستگاه های ماهورف راست پنجگاه و اصفهان ساخته شده است که از این میان می توان به قطعاتی همچون “ترک غارتگر”، “بنی آدم”،” بیا تا گل افشانیم” و همچنین چند قطعه و تصنیف قدیمی اشاره کرد . البته در دانشگاههای که اجرا داریم قطعات آوازی نیز اجرا خواهیم کرد که تعداد آنها بسیار اندک است.
وی افزود: اجرای ما در ویتنام به مدت چهارشب خواهد بود که در شهرهای مختلف این کشور برگزار می گردد. تمرینات گروه همایون به منظور برگزاری این کنسرت از هم اکنون اغاز شده است.

مهران مهرنیا، نواساز و نوازنده و مدرس تار و سه تار، تیر ماه ۱۳۴۸ در همدان متولد شد.در دهه شصت کار موسیقی را با سه تار آغاز کرد. دوره عالی سه تار و تار را در محضر استاد محمدرضا لطفی گذراند و سپس آموزش این دو ساز و همچنین پژوهش درزمینه موسیقی را آغاز کرد. در سال هفتاد و سه گروه همایون را به منظور بازسازی تصانیف قدیمی ایران تاسیس و به همراه این گروه کنسرت‌های متعددی را اجرا کرد.

آشنایی‌اش با مرحوم استاد عبدالله طالع همدانی به اهداف اولیه‌اش در زمینه بازسازی تصانیف قدیمی ایران کمک شایانی کرد، به نحوی که مهرنیا آشنایی و درک محضر این نوازنده، آهنگساز و ترانه سرای قدیمی را تکمیل کننده دوره آموزشی خود می‌داند.

پایان پیام/۴۳
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.