گروه ‘ژوانا’ با اجرای موسیقی کردی به صحنه می‌رود

‘سعدالله نصیری’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: گروه ژوانا با محوریت موسیقی محلی و مقامی کردی کنسرت خود را دردو بخش اجرا خواهد کرد.

وی گفت:در قسمت نخست این کنسرت قطعات ساخته خود من اجرا خواهد شد که از این بین می توان به ‘ چاروکه’ ، ‘دلدار’ ، ‘شاه نشین’ ، ‘گل آمد’ ، ‘مجنون’ و مقام الله ویسی اشاره کرد.

این فعال موسیقی کردی گفت: در بخش دیگر این کنسرت قطعاتی از موسیقی فولکلور مناطق کرد نشین سرزمین ایران اجرا می شود ، قطعاتی همچون ‘غریب’ و ‘دلارام’ و تکنوازی ساز دیوان و بالابان رپرتوآر اجرایی این بخش را تشکیل می دهد.

نصیری با بیان اینکه در این کنسرت مقام الله ویسی برای نخستین بار با ساز دیوان ارائه می شود افزود : در تنظیمات بخش دوم که به موسیقی فولک می پردازد سعی شده با نگاه متقاوت به تنظیم موسیقایی اصالت و بکری آثار نیز مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست گروه موسیقی ژوانا خاطر نشان کرد : در این گروه موسیقی ‘زان یار حسامی ‘ و ‘سهیل معصومی ‘ (دیوان) ، ‘اسماعیل مردانی (بالابان) ، ‘طیب امامغلی’ ( دف) ، ‘آران نصیری ‘ ( تنبک) ، ‘ایوب ساعدی’ ( ویلن سل ) ، ‘نگار نصیری’ ، ‘ آرام صلواتی ‘ و ‘شب بو نصیری ‘ به عنوان همخوان ایفای نقش می کنند.

وی افزود : گروه ‘ژوانا’ پس از اجرای پیش رو خود در تالار وحدت اواخر مرداد ماه سال جاری به منظور برگزاری کنسرت های متوالی به مدت یک ماه به کشورهای شمال اروپا سفر خواهد کرد.

گروه ژوانا به سرپرستی سعد الله نصیری ۱۱ و ۱۲ تیر ماه ساعت ۲۱ در تالار وحدت به روی صحنه می رود.

فراهنگ ** ۹۲۵۲**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۹۰۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.