گروه کر فرهنگسرای بهمن با ویوالدی در جشنواره‌ بیست‌وهشتم موسیقی فجر

۳۰م دیماه ،

موسیقی ایرانیان: سرپرست کر فرهنگسرای بهمن که در بخش رقابتی شاخه‌ی آواز جمعی بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی موسیقی فجر شرکت دارد، از اجرای قطعات موتزارت، گلوریا و ویوالدی در جشنواره‌ی موسیقی فجر خبر داد.

آرش فلاحی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر اظهار کرد: در اجرای پیش روی گروه کر فرهنگسرای بهمن قطعاتی از موسیقی کلاسیک، غیر کلاسیک و چند قطعه‌ی آذری شنیده خواهد شد.

او از هومن آستانه به عنوان پیانیست گروه یاد کرد و افزود: بنده به‌شخصه در جشنواره‌ی موسیقی فجر شرکت کرده‌ام و این‌بار هم گروه به پیشنهاد مدیران فرهنگسرای بهمن به جشنواره آمده است چرا که شرکت در این جشنواره برای اهالی موسیقی انگیزه ایجاد می‌کند.

فلاحی همچنین بیان کرد: با شعار جوان‌گرایی که در جشنواره موسیقی فجر مطرح می‌شود بسیار موافقم به شرطی که تعریفمان از جوانان یک تعریف مثبت و منطقی باشد.

این هنرمند اضافه کرد: برای اجرای موسیقی کرال تجربه و پختگی لازم است و جوانی که در این زمینه فعالیت می‌کند باید از تجربه نیز برخوردار باشد. به این معنا که جوان‌گرایی نباید به پختگی جشنواره لطمه بزند.

او یادآور شد: جوان‌گرایی در موسیقی باید با تجربه عجین باشد و ممکن است هنرمندانی که دارای سن و سال کمی می باشند شاید تجربیاتشان در حوزه‌ی رهبری و آهنگسازی تا حدی خام و ناپخته باشد. در واقع استفاده از واژه‌ی جوان به معنای نوپا بودن تعبیر درستی نیست اما قطعا در جشنواره‌ی فجر به طور عمیق‌تری به این مسئله پرداخته شده است.

بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر در بخش رقابتی در سه شاخه‌ی موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی کلاسیک غیر ایرانی و آواز جمعی، به‌دبیری حسن ریاحی از ۲۵ بهمن تا یکم اسفند برگزار می‌شود.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.