گروه ۱+ ۵ بداند ایران مذاکرات خارج از چهارچوب قوانین بین‌المللی را نمی‌پذیرد / اشتون باز‌هم شرمنده شد

۰۲م آذر ،

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت:جمهوری اسلامی ایران همواره برای ادامه مذاکره آماده بوده و تاکید می‌کند باید مذاکرات در چهارچوب قوانین‌بین‌المللی باشد.

اسماعیل کوثری نماینده تهران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به نشست اخیر کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه ، روسیه ، چین و آلمان در خصوص مذاکره هسته‌ای با ایران اشاره کرد و گفت: نشست اخیر و تصمیم گروه ۱+۵ مبنی بر ادامه روند مذاکره با جمهوری اسلامی ایران قابل پیش‌بینی بود.

وی افزود: این کشورهای آمریکا،‌انگلیس و فرانسه می باشند که درصددند اقدام خلاف قانون یعنی عدم دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری صلح آمیز هسته‌ای را تحمیل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای حق همه کشورهای عضو سازمان انرژی بین‌المللی اتمی از جمله ایران است، گفت: ایران قائل به مذاکره است ولی باید مذاکره در چهارچوب قوانین و خارج از هر گونه فشارهای سیاسی باشد و اگر فشار و زور در روند مذاکرات وجود داشته باشد بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران آن را نخواهد پذیرفت.

نماینده تهران در ادامه تصریح کرد: اگر گروه ۱+۵ به این نتیجه رسیدند که باید پای میز مذاکره با ایران برگردند برای ما نه خوشحال کننده و نه ناراحت کننده است چرا که مذاکره باید نتیجه داشته باشد.

کوثری در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه اشاره کرد و گفت: اشتون باید شرمنده این حمایت‌ها باشد چرا که دیدند رژیم صهیونیستی چگونه توسط نیروهای مقاومت فلسطین شکست خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: بعضی کشورها از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و… نمی‌خواهند بفهمند که در منطقه تحول سیاسی و انسانی رخ داده و ملت‌ها در مقابل زورگویی‌های دشمنان کوتاه نخواهند آمد.

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای ادامه مذاکره آماده بوده و تاکید می‌کند باید مذاکرات در چهارچوب قانونی باشد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.