گروه ۵+۱ باید حقوق هسته ای ایران را به رسمیت بشناسد

‘ جواد جهانگیرزاده ‘ روز پنج شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: دولتهای غربی باید بدانند ایران هرگز از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: موفقیت مذاکرات استانبول موجب نگرانی رژیم صهیونستی شد و امروز در تلاش است با متقاعد کردن کارشناسان این گروه تحریم های نفتی علیه ایران را تشدید کند.

وی افزود: جهان غرب اگر بخواهد این مذاکرات نتایج مثبتی داشته باشد، نباید فریب صهیونیست ها را بخورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: دولتمردان ایرانی با قاطعیت تمام از حقوق هسته ای ملت ایران دفاع خواهند کرد و هرگز تسلیم خواسته های نامعقول غرب نخواهند شد.

جهانگیرزاده یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کرده اند جمهوری اسلامی هرگز به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست و شرع مقدس اسلام مخالف درجه یک سلاح های کشتار جمعی است.

وی افزود: ایران اسلامی موضع خود را در مورد انرژی هسته ای به صراحت اعلام کرده و دیگر جای شک و تردیدی وجود ندارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در آغاز سال ذهن دنیای غرب را به حرکت در آورد و حجت را برهمگان تمام کرد.

جهانگیرزاده گفت: استفاد صلح آمیز از انرژی هسته ای حق طبیعی ملت ایران است و هیچ قدرتی حق گرفتن این دانش را از ملت ایران ندارد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونستی به رغم داشتن پیشرفته ترین جنگ افزارهای نظامی و کلاهک های هسته ای هرگز مورد بازدید نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار نگرفته و با این وجود در تلاش است ایران را از داشتن این دانش محروم سازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ایران اسلامی هرگز تسلیم خواسته های نامعقول قدرتهای غربی نخواهد شد.

۸۱۳۵/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۸۰۰۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.