گرگ‌سالی یک جوان انقلابی در راه است

۳۱اردیبهشت،

به گزارش خبرآنلاین، رمان «گرگ سالی» که تدوین و نگارش آن در زمستان ۹۱ به پایان رسیده بود، با وجود اعلام قبلی در خصوص رونمایی در نمایشگاه کتاب، هنوز منتشر و توزیع نشده است. «گرگ‌سالی»، به نقل از مؤلف، در واقع جلد دوم رمان «اسماعیل» است و جغرافیای این رمان برعکس «اسماعیل»، که در تهران و پایتخت می‌گذشت، در دامنه‌های سبلان می‌گذرد. در پایان جلد اول رمان «اسماعیل»، برای این شخصیت انقلابی شرایطی به‌وجود می‌آید که ناگزیر می‌شود برای امنیت بیشتر پایتخت را ترک کند و به روستایی در دامنه سبلان، نزد مادربزرگش برود که با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود. مهم‌ترین اتفاقی که برای اسماعیل در سبلان رخ می‌دهد، این است که از اهالی آن منطقه می‌شنود که امریکایی‌ها که در آن زمان کشت و صنعت مغان را در دست داشتند، می‌خواهند به اصلاح‌ نژاد گرگ‌های دامنه سبلان اقدام کنند و گرگ‌هایی با مدل امریکایی داشته باشند. امریکایی‌ها، اصلاح نژاد گرگ‌ها را با هدف‌ تولید گرگ‌های آدم‌خوار پیگیری می‌کردند که بتوانند از آن‌ها در جهت نابودی و کشتن اشخاص انقلابی استفاده کنند…
 

بنابراین گزارش، رمان «اسماعیل»، از آثار خوب و ارزشمند پدر داستان انقلاب بود که به صورت نمادین به تلاش امریکایی‌ها و غرب‌زده‌ها برای تسلط بر خاک این کشور می‌پردازد. رمان که در ۲۱ فصل تنظیم شده شرح مبارزات یک جوان و شیفتگی او نسبت به انسانیت،‌ آزادگی و اسلام است. اسماعیل جوانی است که تحولی را در داخل خود احساس می کند. این تحول در بستر انقلاب اسلامی شکل می گیرد. علاقه او به نهضت و تلاشهایش برای پا گرفتن انقلاب تا زمان پیروزی را امیر حسین فردی با قلم توانای خود به تصویر کشیده است. آنطور که پایگاه اینترنتی سوره مهر نوشته، این رمان از آثاری است که رهبر انقلاب در دیدار با اهالی حوزه هنری، پیگیر جلد دوم آن بودند و فرمودند: «جای این رمان خالی بود.»
 

رییس حوزه هنری البته پس از برگزارنشدن مراسم رونمایی این رمان در نمایشگاه کتاب امسال گفت: این اثر را همزمان با چهلمین روز درگذشت ایشان، در مراسمی، رونمایی خواهیم کرد.

از میان آثار قابل توجه زنده یاد فردی، به جز رمان «اسماعیل» می‌توان به «آشیانه درمه»،«سیاه چمن»،«یک دنیا پروانه» و «کوچک جنگلی» اشاره کرد.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.